پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 16 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
۸ واحد راکد صنایع کشاورزی در استان بوشهر به مدار تولید برگشت
بوشهر - مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با تلاش‌های صورت گرفته هشت واحد راکد صنایع کشاورزی در استان بوشهر به مدار تولید برگشتند.

مصطفی قلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای فعال‌سازی واحدهای تولیدی و صنعتی حوزه کشاورزی استان بوشهر تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته و حمایت لازم در بخش‌های مختلف انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی در بخش‌های صنایع فرآوری خرما، فرآوری آبزیان و سردخانه‌های نگهداری محصولات کشاورزی تاکنون هشت واحد با برنامه ریزی های صورت گرفته و هدایت سرمایه گذاران به سمت واحدهای راکد بخصوص در حوزه آبزیان واحدهایی که سال‌ها راکد بودند وارد چرخه تولید شده و ایجاد اشتغال کردند.

افزایش ظرفیت فرآوری

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: این واحدها در شهرستان‌های دیر، کنگان و تنگستان مستقر هستند که زمینه ایجاد اشتغال و تولید و افزایش ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی و شیلاتی استان را در پی خواهند داشت.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های دولت مبنی بر فعال سازی واحدهای راکد و تأکیدات استاندار بوشهر، هشتمین واحد راکد صنایع تبدیلی و غذایی در زمینه تولید و بوجاری بذر با ظرفیت پنج تن در ساعت در تنگ ارم شهرستان دشتستان نوسازی و بازسازی و فعال شد.

توسعه واحدهای بوجاری

قلی‌پور تصریح کرد: شهرستان دشتستان و مناطق و بخش‌های تنگ ارم و بوشکان یکی از مراکز مهم تولید و زراعت گندم و جو آبی استان بوده و این واحد صنایع تبدیلی بوجاری بذر نقش بسزایی در بوجاری بذر در شهرستان و استان دارد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در حال حاضر شش واحد صنایع بوجاری انواع بذر در استان بوشهر فعالیت دارند.

وی گفت: در استان بوشهر سالانه به حدود ۱۴ تا ۱۵ هزار تن انواع بذر گندم و جو نیاز است که می‌توان در این زمینه انواع بذرهای اصلاح نژاد یافته را تولید، تکثیر، ضدعفونی و افت کشی کرد.

کد خبر 17506
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار