پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 16 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
اجرای دستورالعمل ته‌لنجی کمک بزرگی به اقتصاد ساحل‌نشینان می‌کند
بوشهر - استاندار بوشهر گفت: اجرای دستورالعمل مشخص و دقیق در حوزه فعالیت لنج‌های باری و تجاری به ویژه در عرصه ته‌لنجی کمک بزرگی به اقتصاد ساحل‌نشینان می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند ظهر شنبه در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوشهر اظهار داشت: ساحل‌نشینان رزق و روزی خود را از دریا می‌گیرند و باید برای رفع مشکلات آنها تلاش جدی شود.

وی اضافه کرد: باید برنامه معین و مشخص برای فعالیت لنج‌های باری و تجاری به ویژه در عرصه ته‌لنجی تدوین شود تا شاهد بهبود وضعیت اقتصاد ملوانان، لنج‌داران، ساحل‌نشینان و مرزداران استان بوشهر، باشیم.

استاندار بوشهر به تأثیر کرونا بر فعالیت‌های ملوانی و تجارت دریایی اشاره کرد و افزود: با توجه به مراودات بازرگانان استان بوشهر با کشورهای حاشیه خلیج فارس، نیاز است که زمین تسهیل در فعالیت‌های این حوزه انجام شود.

وی با بیان اینکه ورود و خروج ملوانان شناورهای باری و تجاری استان منوط به تست کرونا است ادامه داد: با شیوع کرونا شاهد بروز مشکلاتی برای فعالان حوزه تجارت و بازرگانی استان بوشهر هستیم.

گراوند با اشاره به لزوم انجام تست کرونا برای ملوانان شناورهای استان تصریح کرد: ورود و خروج ملوانان شناورهای باری و تجاری سنتی استان بوشهر با منفی بودن تست کرونا PCR آنان امکان‌پذیر می‌شود.

وی با تاکید بر تخلیه کالاها از بنادر و گمرکات و خروج آنها بر اساس ساعات تعیین شده بیان کرد: برای رونق فعالیت اقتصادی مرزنشینان و ساحل نشینان به ویژه ملوانان لنج‌های سنتی باری ۱۰۰ قلم کالا تعیین شده است.

استاندار بوشهر بر ترخیص کالاهای سلامت محور در عرصه ملوانی تاکید کرد و ادامه داد: برخورد با قاچاق به عنوان یک اولویت مهم باید در دستور کار باشد.

کد خبر 17569
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار