پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 16 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
فعالیت‌های تهذیبی حوزه علمیه استان بوشهر در کشور کم‌نظیر است
بوشهر - مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: فعالیت‌های تهذیبی حوزه علمیه استان بوشهر در کشور کم‌نظیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا خدری ظهر شنبه در نشست مدیران و معاونان تهذیب مدارس علمیه استان بوشهر با حضور معاون حوزه‌های علمیه اظهار داشت: طی سال‌های گذشته اقدامات خوبی در حوزه تهذیب در استان بوشهر اجرا شده است.

وی برخی از اقدامات در زمینه تهذیب در استان بوشهر را در کشور کم‌نظیر دانست و اضافه کرد: یکی از این اقدامات برگزاری دوره مقدماتی و تخصصی آشنایی با مشاوره در حوزه روان شناسی است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر بیان کرد: در این کارگاه‌ها بهترین شیوه‌های مشاوره آموزش داده شد که ثمره این دوره‌ها ایجاد رشته تخصصی مشاوره اسلامی سطح ۳ در بوشهر بود که در حال حاضر نیز تعدادی از روحانیون و اساتید حوزه در آن مشغول به تحصیل هستند.

وی، اجرای طرح جامع تربیتی در سطح استان، برگزاری دوره میثاق طلبگی به مدت یک هفته، برپایی نمایشگاه کتب اخلاقی برای طلاب، کارگاه تلبس و طرح مطالعاتی شهید مطهری را از دیگر فعالیت‌های تهذیبی عنوان کرد.

حجت الاسلام خدری همچنین ایجاد مدارس علمیه قرآنی در استان را از دیگر فعالیت‌های تهذیبی برشمرد و گفت: تعداد سه مدرسه قرآنی در سطح است فعالیت قرآنی را انجام می‌دهند و حدود ۱۰۰ طلبه تحت این مدارس کار حفظ قرآن را فرا می‌گیرند که تا کنون شش تا هفت جز قرآن توسط طلاب حفظ شده است، همچنین برخی از طلاب حافظ کل هستند.

وی برگزاری استعدادسنجی تحصیلی و شغلی برای همه طلاب، ایجاد شورای تهذیبی در تمامی مدارس علمیه، برگزاری اردوی تفریحی ویژه خانواده طلاب و اساتید همچون مناطق جنگی و راهیان نور و برگزاری طرح پایش قرآنی از دیگر فعالیت‌های مهم تهذیبی در سطح استان است.

کد خبر 17570
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار