پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 16 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
شورای تهذیب در مدارس علمیه کشور راه‌اندازی شود
بوشهر - معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه با بیان اینکه جبهه ایمانی باید تشکیل شود گفت: شورای تهذیب در مدارس علمیه کشور راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم زاده نوری، ظهر شنبه در نشست با مدیر، معاونان حوزه علمیه استان و مدیران و معاونان تهذیب و تربیت مدارس علمیه استان بوشهر با بیان اینکه تاثیرپذیرترین مخاطب در حوزه‌های علمیه هستند اظهار داشت: این افراد می‌توانند در آینده نقش آفرین ترین و تاثیرگذرترین افراد در جهان باشند.

وی، شیخ زاکزاکی و سید حسن نصرالله را نمونه‌ای از شخصیت‌های حوزوی و تأثیرگذار در جهان عنوان کرد و گفت: این کار حوزه است که می‌تواند چنین افرادی را بسازد و تبدیل به انسان‌های بزرگ کند به همین جهت از وجود طلاب می‌توان چنین انسان‌های بزرگ ساخت.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه با اشاره به اهمیت تشکیل شورای تهذیب در مدارس علمیه گفت: استفاده از مشاور، کارشناس، طلاب، اساتید و معاون آموزش در جلسه شورای تهذیب می‌تواند به اثربخشی بهتر جلسات کمک کند.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری با بیان اینکه جبهه ایمانی باید تشکیل شود اظهار داشت: برای ایجاد این جبهه ایمانی نیاز است یک کار بزرگ و اجتماع القلوب شکل بگیرد.

وی حوزه‌های علمیه را کارگاه تولید انسان‌های بزرگ عنوان کرد و گفت: برای اینکه اجتماع القلوبی شکل بگیرد یا باید انسان‌های بزرگی را پیدا کنیم یا اینکه این انسان‌های بزرگ را بسازیم.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه با بیان اینکه مدارس علمیه بهترین بستر و کارگاه برای ساخت این افراد است افزود: به همین جهت مدیران مدارس علمیه باید بدانند که در چه جایگاه مهمی قرار دارند و اهمیت کار خود را بدانند.

وی با اشاره به دیگر بسترهای تربیتی در جامعه گفت: مدارس آموزش و پرورش، مساجد، دانشگاه‌ها، کانون‌های فرهنگی، هیئت‌های مذهبی، حسینیه‌ها و تکایا همه بسترهای فرهنگی هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های علمیه، مدارس آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها مخاطب یک دست جوان است افزود: تمام آن چیزی که به جوان منتقل می‌کنید جذب می‌شود اما تفاوت در این است که در مدارس علمیه، جوان به صورت داوطلبانه برای جذب معارف اسلامی و اهل بیت (ع) آمده و مشتاق است اما در مدارس و دانشگاه‌ها این اشتیاق به این اندازه وجود ندارد.

کد خبر 17571
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار