پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 16 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
برگشت ۲۵ واحد صنعتی راکد استان بوشهر به چرخه تولید و اشتغال
ایسنا/بوشهر مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ واحد صنعتی غیرفعال و راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان دوباره راه‌اندازی و تولید را از سر گرفتند.

مهدی صفوی آیین افتتاح ناحیه صنعتی روستایی غدیر با تاکید بر اهمیت تولید و اشتغال واحدهای صنعتی افزود: این واحدهای صنعتی راکد با سرمایه گذاری ۴۸۰ میلیارد ریال راه‌اندازی مجدد و برای ۲۰۱ نفر به طور مستقیم اشتغال‌زایی شده‌ است.

وی کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش را از جمله مهمترین دلایل تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی این استان عنوان کرد که با انجام پروژه‌های عارضه یابی، مشاوره، برنامه‌ریزی دقیق و اعطای تسهیلات موثر به برخی از این واحدهای صنعتی زمینه بازگشت آنها به چرخه تولید فراهم شده‌ است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر اظهار کرد: مجموع واحدهای تولیدی به بهره برداری رسیده استان بوشهر ۳۸۴ واحد است که از این تعداد، ۲۸۵ واحد فعال هستند.

این مسئول با اشاره به لزوم توجه ویژه به نواحی صنعتی روستایی در توسعه اقتصادی و اشتغال مناطق روستایی گفت: ناحیه صنعتی روستایی غدیر با پیگیری های سرمایه گذار و همکاری و مساعدت شرکت شهرک های صنعتی و کسب مجوزهای لازم در ناحیه ای به مساحت ۱۱ هکتار و با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال ایجاد شده که زمینه واگذاری ۳۰ قطعه زمین به متقاضیان سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی کشاورزی، را فراهم کرده است.

صفوی یادآور شد: این ناحیه صنعتی غیر دولتی در حالی در این روز شکوهمند افتتاح شده که هم اکنون نسبت به پیش بینی های اولیه، حداقل ۲ سال زودتر از موعد به وصول مجوزات لازم و افتتاح رسیده که می بایست از تمامی تلاشگران ذی ربط استانی و همچنین بخش خصوصی تشکر کرد.

در ادامه عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر با تشکر از سرمایه گذار خصوصی این پروژه و مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی اظهار کرد: با توجه به اهتمامی که در ایجاد و راه اندازی این ناحیه صورت گرفته ایجاب می کند که واگذاری زمین به متقاضیان با دقت نظر بیشتری انجام گیرد و از همه ظرفیت های ممکن این ناحیه استفاده شود تا زمینه اشتغال و بهره برداری کامل از امکانات این مجموعه به عمل آید.

وی همچنین بر ایجاد نواحی صنعتی در سایر مناطق استان با الگوگیری از این تجربه موفق با هدف کاهش بروکراسی اداری و حذف تشریفات زائد و تسریع در فرآیند سرمایه گذاری تاکید کرد.

گفتنی است آیین افتتاح اولین ناحیه صنعتی روستایی «غیردولتی» غدیر و بهره برداری از واحد صنعتی سردخانه و کارگاه بسته بندی خرما و فرآورده های آن در روستای شاهیجان، به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد.

انتهای پیام

کد خبر 17606
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار