جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 17 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
کرونا در اردبیل همچنان شکننده و خطرناک/۱۵۴ بیمار بستری هستند
اردبیل - طبق آمار ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ بیمار جدید کرونایی بستری و مجموع بیماران بستری همزمان بیماران در بیمارستان به ۱۵۴ بیمار رسید.

شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مهم‌ترین خطر در راستای افزایش شیوع کرونا در روزهای آینده، برگزاری مراسم عروسی و ورود مسافران از شهرهای دیگر به استان اردبیل است، اظهار کرد: در این راستا باید فرهنگ سازی توسط رسانه‌ها در بین شهروندان ایجاد شود تا بر رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک همچنان ادامه دهند.

وی افزود: مبتلایان به کرونا باید شرایط قرنطینه در منزل را رعایت کنند تا از تردد بی مورد در جامعه خودداری شده و انتقال بیماری توسط مبتلایان به سایر افراد انجام نگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از کاهش میزان استفاده از ماسک در استان اردبیل توسط شهروندان انتقاد کرد و گفت: ناقلان خاموش این بیماری در کمین هستند و هرگونه بی احتیاطی در عدم رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی و پروتکل‌ها، کرونا در اردبیل را وارد پیک پنجم خواهد کرد.

حبیب زاده به تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در اردبیل اشاره کرد و افزود: در شبانه‌روز گذشته خوشبختانه مورد فوتی کرونایی نداشتیم و ۱۶ بیمار کرونایی نیز با تشخیص کادر درمان در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بستری شدند.

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ بیمار کرونایی بهبود یافتند گفت: ۴۶ بیمار کرونایی بدحال نیز همچنان در بخش مراقبت ویژه بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ادامه داد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل و مشگین شهر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های پارس آباد، خلخال، گرمی، بیله سوار، نیر، نمین، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

کد خبر 26865
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار