جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 17 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
صید میگو در بوشهر امسال ۴۴ روزه است
ایسنا/بوشهر معاون صیاد و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر گفت: صید میگو امسال در خلیج‌فارس محدوده استان از ۱۲ مرداد آغاز شده و با تشکیل کمیته صید در شیلات استان بوشهر زمان پایان آن ۲۶ شهریور تعیین شده است.

بهزاد حیدری با بیان اینکه ساعت ۲۴ پنجشنبه ۲۵ شهریور صید میگو به پایان می‌رسد اظهار کرد: فعالان این حوزه باید تجهیزات صیادی ویژه صید میگو را از شناورها تخلیه و به ساحل منتقل کنند.

وی با اشاره به ممنوع شدن صید میگو از ۲۶ شهریور در آب‌های خلیج‌فارس محدوده استان بوشهر، بیان کرد: مجموع زمان صید میگو در این استان امسال ۴۴ روز می‌شود.

معاون صیاد و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با بیان اینکه صیادان تاکنون هزار و ۷۰۰ تن میگو صید کرده‌اند، افزود: بیشترین میزان صید میگو در آب‌های اطراف بندر بوشهر و کمترین میزان صید میگو در آب‌های بندر کنگان ثبت شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شیلات استان بوشهر، برای حفظ ذخایر آبزیان و جلوگیری از وارد شدن خسارت به زیستگاه ماهیان در خلیج‌فارس، صید میگو با کشتی ممنوع است و امسال برای شرکت ۸۴۶ فروند شناور لنج و قایق در صید میگو مجوز صادر شد.

میگو از آبزیان کف‌زی خلیج‌فارس اعلام شده که صید آن به روش ترال یا کف‌روب انجام می‌شود با توجه به اینکه صید ترال در طول سال ممنوع است پس از پایان صید میگو، صید به روش ترال جرم محسوب می‌شود و متخلفان تحت پیگیری قضایی قرار می‌گیرد چون صید ترال زمینه نابودی زیستگاه‌های آبزیان فراهم می‌کند.

در روش صید ترال، همه‌ موجودات آبزی اعم از بالغ و نابالغ صید می‌شود و آبزیان که مصرف غذایی ندارند دور ریخته می‌شوند.

روش صید ترال به تنوع زیستی و زیستگاه ماهیان در خلیج‌فارس و چرخه غذایی دیگر آبزیان آسیب وارد می‌کند و سبب انقراض گونه‌های زیستی دریا می‌شود.

انتهای پیام

کد خبر 32908
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار