پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 16 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
۵۰ درصد واجدان شرایط البرزی یک دز واکسن کرونا را دریافت کرد
کرج - سخنگوی ستاد مقابله با کرونای علوم پزشکی البرز گفت: ۵۰ درصد از افراد واجد شرایط یک دز از واکسن را در این استان دریافت کردند.

مهرداد بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در البرز اظهار کرد: رنگ‌بندی وضعیت کرونا در شهرستان‌های طالقان آبی، اشتهارد زرد و مابقی شهرستان‌ها نارنجی است.

وی بیان کرد: آمار بیماران کرونایی در البرز نسبت به هفته گذشته رو به نزول بوده است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای علوم پزشکی البرز تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۹۳۴ نفر در مراکز درمانی بستری هستند که از این تعداد، ابتلای ۴۸۶ نفر به بیماری کووید - ۱۹ تا این تاریخ قطعی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۶ بیمار کووید - ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

بابایی با بیان اینکه روزانه ۴۰ تا ۵۰ هزار دز واکسن در استان البرز تزریق می‌شود، گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار دز واکسن تزریق و یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر حداقل یک دز از واکسن را دریافت کردند.

وی اظهار کرد: بر اساس آمار افراد واجد شرایط تزریق واکسن کرونا در البرز ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برآورد شده‌اند، بنابراین ۵۰ درصد از افراد واجد شرایط یک دز از واکسن را دریافت کردند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای علوم پزشکی البرز بیان کرد: اکنون واکسیناسیون سنین بالای ۱۵ تا ۱۸ سال که سن دانش آموزان را در بر می‌گیرد انجام می‌شود و برای سنین پایین‌تر از ۱۵ هنوز ابلاغ نشده است.

وی متذکر شد: مردم حتی اگر واکسن دریافت کردند به تنهایی نمی‌تواند از بیماری کرونا پیشگیری کند و در کنار آن رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی است.

کد خبر 33798
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار