پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 16 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
۳ پروژه بهداشتی خراسان شمالی دارای ردیف اعتبار ملی شدند
بجنورد- نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: سه پروژه بهداشتی در خراسان شمالی در بودجه ۱۴۰۰ دارای ردیف اعتبار ملی شدند که این مسئله یک امر بی سابقه محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد پاکمهر عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: توجه به مسائل کلان کشور و مشکلات استان به صورت همزمان می‌تواند آهنگ رشد و توسعه منطقه را افزایش دهد.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم با اشاره به کمبودها و ضعف‌های فراوان استان در زیرساخت‌ها، گفت: برای حل این مشکلات برنامه‌های متعددی داریم که طی یک سال گذشته بخش قابل توجهی از آن‌ها انجام شده است.

وی با اشاره به مشکلات آبی خراسان شمالی، افزود: از ۸۰۰ آبادی استان، حدود ۳۰۰ مورد آن در مرز تنش آبی هستند که این یک درد محسوب می‌شود.

پاکمهر تصریح کرد: ۱۱ دشت خراسان شمالی ممنوعه است که ۸ مورد آن در حالت ممنوعه بحرانی قرار دارند لذا باید با مهار آب‌های سطحی، انتقال آب عمان و استفاده از فاضلاب این مسائل را درمان کنیم.

این نماینده مجلس بیان داشت: عقب‌ماندگی‌های استان صرفاً در مسائل آبرسانی نیست بلکه بسیاری از کلنگ‌ها بر زمین خورده و به نتیجه نرسیده است که راه آهن، کارخانه سیمان و فاز دوم پتروشیمی بخش کوچکی از آن‌ها هستند.

وی افزود: سه شهرستان خراسان شمالی به راه بین شهری استاندارد دسترسی ندارند و همان راه روستایی گذشته بهسازی شده است که با توجه به افزایش تردد، احتمال آسیب بسیار فراوان می‌باشد.

پاکمهر خاطرنشان کرد: استاندار آینده خراسان شمالی باید مشکلات ریز و درشت استان را بداند و برای حل آن تلاش بسیاری داشته باشد زیرا با حرکت لاک‌پشتی نمی‌توان مشکلات خراسان شمالی را حل کرد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبودهای شدید بهداشتی و درمانی استان، گفت: طی سال‌های گذشته تصمیمات آنی و مقطعی گرفته شده لذا اکنون ظرفیت بسیاری از بیمارستان‌ها برای محل استقرارشان کافی است.

وی افزود: با پیگیری‌های متعدد حق نوار مرزی کارمندان که مدتی متوقف شده بود به زودی پرداخت خواهد شد.

پاکمهر با تاکید بر اینکه سهمیه سوخت مرزنشینان خراسان شمالی طی سال‌های گذشته پایمال شده است، گفت: سهمیه سوخت مرزنشینان را از ۴۵۰ میلیون لیتر به ۹۰۰ میلیون لیتر افزایش دادیم و بر این اساس تا پایان سال این سهمیه برقرار خواهد شد.

پاکمهر تصریح کرد: سه پروژه بهداشتی در خراسان شمالی در بودجه ۱۴۰۰ دارای ردیف اعتباری ملی شدند که یک امر بی سابقه محسوب می‌شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم بیان کرد: در ابتدا بنا بود برای بیمارستان راز و جرگلان دولت ۱۰ درصد هزینه را تقبل کند و مابقی آن را خیران بپردازند که پس از پیگیری‌های فراوان این مسئله به صورت کامل به دولت محول شد.

وی افزود: در بودجه سال جاری اعتباری برای ساخت بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابی بنت الهدی بجنورد مقرر شده است و ردیف اعتباری برای بیمارستان پور سینا آشخانه در نظر گرفته شده؛ البته تعداد تخت‌های این بیمارستان را به بیش از ۳ برابر افزایش دادیم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و عضو کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به تخصیص بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار محرومیت‌زدایی برای خراسان شمالی، گفت: پیش از این اعتبارات به وزارتخانه‌ها داده می‌شد و بنا بود استان‌ها آن را جذب کند که با این سیستم استان‌های کوچک و محروم نمی‌توانستند بودجه‌ای به خود اختصاص دهند؛ اما اکنون سهمیه به صورت شهرستانی تعریف شده است که این یک اقدام بی سابقه تلقی می‌شود.

پاکمهر با اشاره به امکانات دریافت شده در حوزه بهداشت و درمان برای شهرهای مختلف استان، عنوان کرد: تلاش‌های متعددی برای بهبود شرایط مردم رقم خورده اما در نهایت برخی اسم خود را پای این اقدامات نوشتند؛ با این حال هدف کمک رسانی و خدمت به مردم است لذا مهم نیست نام چه کسی برجسته شود.

کد خبر 33825
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار