جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 17 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
بخشی از پروژه راه‌آهن بوشهر در دست اجرا است
ایسنا/بوشهر معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه بخشی از پروژه راه‌آهن بوشهر در دست اجرا است، گفت: سال گذشته اعتبارات خوبی برای این پروژه در نظر گرفته نشده بود.

محمد هادی رستمیان سه‌شنبه در حاشیه افتتاح طرح های دهه فجر با بیان اینکه راه آهن بوشهر-شیراز ۴۳۰ کیلومتر است، اظهار کرد: بیش از ۱۲۰ کیلومتر آن در بوشهر قرار دارد که قطعه ۲۵ کیلومتری کلمه تا اهرم سخت‌ترین قطعه مسیر است.

وی با اشاره به اینکه در مسیر راه‌آهن بوشهر ابنیه‌های خاصی وجود دارد، تصریح کرد: این ۱۲ تونل دارد به طول ۱۴۰ تا ۴۷۰ متر، ۱۹ پل دارد از ۱۸۰ تا ۷۰۰ متر و  ۶۰ آب‌رو دارد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: ساخت ۴ تونل به طول ۳۱۰، ۳۰۰، ۱۸۰ و ۱۴۰ متر آغاز شده است.

رستمیان با اشاره به اینکه عملیات اجرایی بخشی از این قطعه در دست اجرا است، عنوان کرد: سال گذشته اعتبارات خوبی برای این پروژه در نظر گرفته نشده بود. و برای سال آینده با توجه به شرایط تحریم، تلاش و پیگیری ویژه‌ای بری تأمین اعتبارات مورد نیاز این روژه در نظر گرفته شده است و جلسات متعددی در سطح ملی برگزار شده تا منابع اعتباری از دیگر محل‌ها تأمین شود.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و استاندار بوشهر برای تامین منابع اعتباری پیگیری ویژه انجام داده و مواردی مانند فاینانس، مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و تهاتر را بررسی کرده‌اند تا بتوان این طرح را از بن‌بست کنونی درآورد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: در دهه فجر امسال ۴۱۵ پروژه با اعتبار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف در ۱۰ شهرستان استان بوشهر افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

ویرستمیان همچنین از آغاز عملیات اجرایی ۶۹ پروژه جدید خبر داد و اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این پروژه‌ها را هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

انتهای پیام

کد خبر 40931
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار