جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 17 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰
توجه جدی به طرح آمایش سرزمینی استان بوشهر ضروری است

بوشهر- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: توجه جدی به طرح آمایش سرزمینی استان بوشهر به عنوان یک سند تحول‌آفرین، ضروری است.

به گزارش خبرگزاری خارگ آنلاین، محمد هادی رستمیان عصر شنبه در مراسم افتتاح و اجرای پروژه‌های ارتباطی در استان بوشهر با اشاره به نقش مؤثر طرح آمایش سرزمینی، اظهار داشت: توسعه متوازن و توزیع عادلانه امکانات در استان بوشهر باید به صورت جدی دنبال شود.

وی اضافه کرد: توجه جدی به طرح آمایش سرزمینی استان بوشهر به عنوان یک سند تحول‌آفرین، ضروری است و باید به طور دقیق ظرفیت‌ها، مشکلات، زیرساخت‌ها و راهکارهای لازم برای رسیدن به اهداف مورد نظر ارائه شود.

توزیع عادلانه امکانات

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر تصریح کرد: با توزیع عادلانه امکانات و رسیدگی به زیرساخت‌ها تلاش خواهیم کرد مناطق کم‌برخوردار در مسیر توسعه قرار گیرند.

وی بیان کرد: برای افتتاح و بهره برداری ایستگاه برق جایینک اقدامات خوبی صورت گرفته و با پیگیری‌های اخیر استاندار بوشهر تکمیل ۳۰ درصد باقیمانده این پروژه در مدت بسیار کوتاهی اتمام و به بهره‌برداری رسید.

رستمیان ادامه داد: قریب به ۶۰ هزار نفر جمعیت شهرستان تنگستان در روستاها ساکن هستند و با توجه به وجود حدود ۱۰۰ روستا برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت‌های روستایی در این شهرستان ضروری است.

تامین زمین مسکن در تنگستان

وی بیان کرد: در راستای برنامه محوری، دولت در بخش مسکن و به منظور تأمین زمین لازم برای ساخت واحدهای مسکونی ۳۰ هکتار از اراضی دولتی مناسب به صورت متصل به شهر اهرم الحاق شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر افزود: با الحاق این اراضی نیاز تأمین مسکن چهار سال آینده در سطح شهر اهرم با توجه به ابلاغ استانی وزارت راه و شهرسازی و برش شهرستانی تأمین شده است.

وی ادامه داد: در شهرهای دلوار و آباد نیز با توجه به بازدیدهای میدانی صورت گرفته و احصاء برخی مشکلات در زمینه بازنگری در طرح‌های شهرسازی اقداماتی صورت خواهد گرفت.

کد خبر 41256

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار