چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 15 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹
غبارروبی و عطر افشانی مسجد امیرالمؤمنین(ع)در آستانه ماه رمضان انجام شد

خارگ :  هر ساله دهه آخر شعبان به عنوان دهه بهداشت و نکوداشت مساجد مورد توجه قرار می‌گیرد و طی آن به نظافت و پاکیزگی مساجد پرداخته می‌شود تا مومنان در مکانی آراسته به ضیافت الهی رمضان قدم بگذارند.

به گزارش خارگ آنلاین؛ مسجد، خانه خداست و با حلول ماه مبارک رمضان اين خانه بيش از پيش ميزبان همه مشتاقان و بي دلاني است که در آن آرامش مي‌گيرند و احساس نزديکي بيشتري با خالق خود مي‌کنند. بهار رمضان که در دل ما شکوفه مي‌زند، باز مشتاقانه و پرشورتر از پيش، به ياد مسجد مي‌افتيم؛ جايي که تنها براي آمدن، نماز گزاردن و رفتن نيست بلکه قلب تپنده جامعه مسلمانان است.

 

هر ساله دهه آخر شعبان به عنوان دهه بهداشت و نکوداشت مساجد مورد توجه قرار می‌گیرد و طی آن به نظافت و پاکیزگی مساجد پرداخته می‌شود تا مومنان در مکانی آراسته به ضیافت الهی رمضان قدم بگذارند. بهداشت مساجد، موضوعي است که در روزهاي نزديک به ماه مبارک رمضان بيشتر مورد توجه قرار مي‌گيرد؛ چرا که همه مي‌دانيم روح و جسم ما در اين فضاي ساده و معنوي، بايد پاک و پاکیزه حاضر شود تا بتواند به آفريننده و پروردگار خويش بپيوندد.

 

در ایام دهه آخر ماه مبارک شعبان، بسیاری از مردم، از قشرهای مختلف زن و مرد، پیر و جوان، کارگر و کارمند، جوان و نوجوان و ... با حضور در مساجد، به خانه تکانی و غبارروبی مساجد و نظافت این اماکن مقدس می پردازند و با نظافت گوشه و کنار مسجد از محراب و منبر گرفته تا صحن و سرا و در و دیوار، این پایگاه های الهی را برای حضور گسترده تر مردم در ماه ضیافت خدا آماده می کنند.

 

‌ نظافت در اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و اهتمام به نظافت و پاکیزگی مساجد به عنوان پایگاه‌هایی برای ابلاغ پیام اسلام نیز در روایات مورد تاکید فراوان قرار دارد چراکه مسجد مکانی است که همه مومنان فارغ از تمامی مسائل گردهم می‌آیند لذا نظافت و تمیزی مسجد می‌تواند به همه آنها روحیه ببخشد. بر این اساس می توان گفت: رعایت طهارت و پاکیزگی مساجد فریضه ای همگانی است و باید هر یک از ما با علم و آگاهی، سهمی در تکریم و تعظیم شعائر اسلامی و حفظ سنگر مساجد و ارتقاء سطح کارائی آن داشته باشیم و اقدامی بایسته و در خور در این راستا انجام دهیم.

 

کد خبر 44273

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار