چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 15 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
انتخابات خانه مشارکت مردمی حوزه سلامت شهرستان دیر برگزار شد
بوشهر- در نشست نمایندگان اقشار مختلف شهرستان دیر، رئیس خانه مشارکت مردمی حوزه سلامت این شهرستان انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر صبح یکشنبه در جمع نمایندگان اقشار مختلف مردم این شهرستان با اشاره به اهمیت تشکیل خانه مشارکت مردم در سلامت، اظهار داشت: هیچ فعالیت اجتماعی بدون مشارکت مردم به ثمر نمی‌نشیند، و خانه‌های مشارکت در سلامت حلقه ارتباط بین دولت و مردم در حوزه سلامت است.

عباس آدمیت‌نسب با بیان اینکه خانه مشارکت مردم در سلامت در تمام ابعاد به مردم تعلق دارد، افزود: این خانه‌ها نیازهای احصا شده مردم را به گوش مسئولان و پیام‌ها نظام سلامت را به گوش مردم می‌رساند.

وی گفت: در خانه‌های مشارکت، مردم از دریافت کنندگان منفعل خدمات سلامت، به کنشگران اصلی ارائه خدمات تبدیل می‌شوند و یکی از مهمترین ابزار بهینه‌سازی و ارتقای حضور مردم در این عرصه، فعالیت مؤثر و فراگیر نمایندگان اقشار مختلف جامعه است که الگویی برای افزایش مشارکت‌های مردمی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: رسیدن به اهداف تعالی بهداشت و به طور کلی نظام سلامت جز با بهره‌گیری از ظرفیت نمایندگان اقشار مختلف امکان پذیر نیست و خانه مشارکت مردم در سلامت ایجاد نهاد اجتماعی نوینی برای تجلی حضور همه جانبه این افراد است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان دیّر نیز در این نشست با اشاره به نظام نامه همه جانبه سلامت شهرستان گفت: ایفای نقش سمن‌ها و نمایندگان اقشار مختلف در ارتقا سطح سلامت جامعه انکارناپذیر و بسیار ملموس است.

مصطفی فخرایی افزود: چالش‌های بسیار زیادی در محیط پیرامونی ما وجود دارد که سلامت ما را در هر لحظه با آسیب روبرو می‌کند و غلبه بر این چالش‌ها کار آسانی نیست چرا که کنترل همه عوامل تأثیر گذار در سلامت که برپایی اهداف عالیه سلامت نقش دارند کار دشواری است.

وی اضافه کرد: برخی از اقدامات اجتماعی از دید صاحبان فرآیند، اقدامی خرد محسوب می‌شود که نتایج عظیمی در بردارد و راه‌اندازی خانه‌های مشارکت مردم در سلامت که منجر به تسهیل حضور مردم در عرصه اجتماعی، به ویژه سلامت خواهد شد، یکی از این قبیل اقدامات است.

وی گفت: هدف اصلی تشکیل خانه مشارکت رشد سرمایه‌های اجتماعی و مشارکت مردم در ارتقای سطح سلامت خود و جامعه است و تحقق این هدف با تلاش مضاعف، دلسوزی و حرکت مشفقانه اعضا خانه مشارکت مردم صورت می‌پذیرد.

در این نشست با رأی نمایندگان سمن‌ها و اقشار مختلف جامعه، سیدحسین کراماتی به عنوان رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت شهرستان دیر انتخاب شد.

کد خبر 46848
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار