سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 14 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
۳۰۰۰ میلیارد تومان مناقصه در استان بوشهر باطل شد
بوشهر- بازرس کل استان بوشهر از فعال‌شدن بازرسان افتخاری در استان خبر داد و گفت: طی یک سال گذشته سه هزار میلیارد تومان مناقصه و مزایده در استان بوشهر باطل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق شهبازی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از رسانه‌ها انتظار داریم که ارتباط خود را با این سازمان بیشتر کنند و زمینه را برای افزایش نظارت همگانی فراهم کنند چراکه بزرگترین ناظر ما همین مردم هستند.

وی از فعال‌شدن بازرسان افتخاری در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: افراد متخصص در کنار تیم‌های بازرسی در پرونده‌ها همکاری می‌کنند و یا اینکه گزارشاتی را که دریافت می‌کنند، در اختیار این دستگاه قرار می‌دهند.

بازرس کل استان بوشهر سامانه ملی گزارشگران فساد و سامانه رسیدگی به شکایات را دو ابزار مهم برای شناسایی و رسیدگی به تخلفات دانست و بیان کرد: بیشترین شکایات از شهرداری‌ها، ثبت اسناد، بانک‌ها و اصناف است که مردم بیشترین مراجعه را به آنها دارند.

وی با بیان اینکه وصول بیشترین شکایات به معنای تائید آنها نیست خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته هزار و ۷۹۳ مورد شکایت یا گزارش شامل ۸۴۴ شکایت و ۹۴۹ مورد گزارش دریافت شده است که مورد بررسی و اقدام قرار گرفته است.

بهبود وضع انبارهای اموال تملیکی

شهبازی حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید را از رویکردهای مهم سه قوه دانست و بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی در کشور ما تعدد و تکثر قوانین و مقررات است که در این راستا تکالیف دستگاه‌ها در حمایت از تولید احصا و به هر دستگاه اعلام شده است و شاهد اقدامات خوبی هم هستیم.

وی با اشاره به بازدید مستمر از واحدهای تولیدی استان بوشهر توسط بازرسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: ۶۰ بازدید از واحدهای تولیدی داشته‌ایم و ۵۵ نشست با ۲۵۰ مصوبه تشکیل شده که ۲۰۰ مصوبه آن اجرا و حل شده است.

بازرس کل استان بوشهر با اشاره به اینکه ۱۱ گزارش هشداری به دستگاه‌های مختلف داده‌ایم افزود: پیشگیری را در اولویت داریم و در مورد مواردی که ممکن است در آینده منجر به مشکل شود اخطارهای لازم را می‌دهد و در نهایت اقدام و برخورد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه این اقدامات منتج به ۲۵ میلیارد ریال بخشودگی جرایم واحدهای تولیدی شده است گفت: همچنین شاهد وصول ۲۷۰ میلیارد ریال از مطالبات بانک‌ها هستیم.

شهبازی یکی از دغدغه‌های اصلی در استان بوشهر را انبارهای تملیکی عنوان کرد و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته بخش زیادی از کالاهای موجود تخلیه شده است و کارهای خوبی را در این زمینه شاهد هستیم.

امحای خودروها

وی تاکید کرد: برای اینکه اداره‌کل اموال تملیکی استان بوشهر در انجام وظایف و مأموریت‌های خود موفق باشد باید نسبت به تأمین اعتبار، تأمین نیروی انسانی توانمند و تمرکززدایی در تصمیم‌گیری‌ها اقدام شود.

بازرس کل استان بوشهر ادامه داد: حدود هزار خودرو در انبار اموال تملیکی وجود دارد که دارای فرآیند پیچیده‌ای است و تلاش داریم که هرچه زودتر تعیین تکلیف شوند.

وی با اشاره به برنامه امحای خودروهای بالای دو هزار و ۵۰۰ سی‌سی نیز اظهار داشت: دنبال امحای فنی این خودروها هستیم. با ساماندهی وضعیت خودروها ۴۰ درصد انبارهای اموال تملیکی استان خالی می‌شود.

ابطال ۴۱ مناقصه

شهبازی بیان کرد: سال گذشته هزار و ۳۴۵ مناقصه و مزایده در استان برگزار شد که در ۳۰۰ مورد حضور داشتیم و در این راستا ۴۱ مناقصه به خاطر عدم رعایت قانون و یا احتمال تبانی باطل شد که ارزش این مناقصات سه هزار و میلیارد تومان بود.

وی از تشکیل ۱۲۰ پرونده تخلف اداری در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: ۷۱ پرونده تخلف اداری ثبت و ۳۰۰ پیشنهاد اصلاحی به دستگاه‌های اجرایی ارائه شد و ۱۹۳ نفر به تخلفات اداری معرفی شدند که شامل مدیرکل و پائین‌تر بود.

بازرس کل استان بوشهر از برخورد جدی با زمین‌خواری، کوه‌خواری و دریاخواری خبر داد و گفت: آرای قلع و قمع مربوط به تغییر کاربری‌ها صادر شده ولی برخی دستگاه‌ها اجرا نمی‌کنند که هشدار را به دستگاه‌ها داده‌ایم و در صورتی که مدیران عمل نکنند مصداق ترک فعل خواهد بود. حجت بر همه ما تمام است و باید برخورد شود.

شهبازی به عنوان مدیر برتر ملی در بین سایر مدیران کل بازرسی استان‌ها انتخاب شده است.

کد خبر 47314
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار