چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 15 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
خیرین استان بوشهر چهار میلیارد ریال به حساب ۱۰۰ امام کمک کردند
بوشهر- مدیر حساب ۱۰۰ امام (ره) بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: خیرین این استان در راستای کمک به خانه دار شدن محرومان سال گذشته چهار میلیارد ریال به این حساب کمک کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد رضا رستمیان صبح سه‌شنبه در نشست با امام جمعه اهرم اظهار داشت: حساب ۱۰۰ امام (ره) را که توسط امام خمینی (ره) و به نام ایشان در تمام شعب بانک ملی افتتاح شده است، گامی در جهت هدایت انگیزه‌های معنوی و خیرخواهانه مردم در کمک به تأمین مسکن برای محرومین و مستضعفین است.

وی اضافه کرد: مشارکت و کمک‌های مردمی به حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) تاکنون موجب خدمات و برکات فراوانی در محرومیت‌زدایی بوده که برجسته‌ترین آن ساخت مسکن برای محرومان جامعه بوده است.

مدیر حساب ۱۰۰ امام (ره) بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر افزود: تلاش می‌شود برای ساخت مسکن محرومان از ظرفیت خیرین و محل مسئولیت‌های اجتماعی و کمیته امداد و دیگر نهادها استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: امید و دلگرمی بیشتر مستضعفین به حساب ۱۰۰ امام (ره) است که علاوه بر این حساب، از ظرفیت خیرین برای بازسازی و ساخت خانه‌های محرومین استفاده می‌شود.

رستمیان اضافه کرد: از سوی خیرین این استان در راستای کمک به خانه دار شدن محرومان سال گذشته چهار میلیارد ریال به این حساب کمک کردند.

وی افزود: براساس مبالغی که خیرین به حساب ۱۰۰ امام (ره) واریز می‌کنند تسهیلات بلاعوض به جامعه هدف که همان نیازمندان و محرومان هستند، پرداخت می‌شود.

مدیر حساب ۱۰۰ امام (ره) بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: به ازای هر واحد مسکونی ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض از طرف حساب ۱۰۰ امام (ره) برای تکمیل، تعمیر و ساخت مسکن محرومان پرداخت می‌شود.

ساخت ۵۱۰ واحد مسکونی ویژه محرومان

جانشین مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر نیز گفت: امام خمینی (ره) در یک فرمان تاریخی دستور به تأسیس بنیاد مسکن و حسابی به نام حساب ۱۰۰ امام به عنوان اولین نهاد کمک به محرومین داد و که هدف اصلی آن قبل از هر چیز ساخت مسکن برای محرومان و مستضعفان بود، اما در سال‌های بعد خدمات دیگری در شهر و روستا به بنیاد مسکن محول گردید.

حجت الاسلام محمود پارمان افزود: نگاه بلند امام‌خمینی (ره) در راه‌اندازی حساب ۱۰۰ امام، همه جانبه و حمایتی بود، اما با این حال رسالت حساب ۱۰۰ امام (ره) آنچنان معرفی نگردیده و از ظرفیت‌های آن استفاده نشده است.

وی ادامه داد: حس دین نظام نسبت به محرومین مسئولیت متولیان را سخت‌تر می‌کند، اما محدودیت حساب ۱۰۰ و عدم شناخت مردم و بخصوص خیرین نسبت به آن منجر به کم بودن حجم منابع در این حوزه شده است.

پارمان اضافه کرد: با تقویت حساب ۱۰۰ امام (ره) می‌توان در ساخت مسکن محرومان بهترین عملکرد را داشته باشیم و معرفی رسالت و هدف حساب ۱۰۰ امام (ره) از طریق تریبون داران، رسانه‌ها، فعالان اجتماعی و اقتصادی، فضای مجازی و صدا و سیما بسیار ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه معتمدین مناطق برای تقویت حساب ۱۰۰ امام (ره) بنیاد مسکن پای کار بیایند، تصریح کرد: به واسطه این اعتماد می‌توان کمک‌های بیشتری برای ساخت مسکن محرومان جذب کرد و اقدامات جدی برای تأمین مسکن محرومین در استان برداشته شود.

جانشین مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر ادامه داد: تا سال گذشته ۵۱۰ واحد مسکونی ویژه محرومان در سطح استان بوشهر مسکن در شهرها واگذار و در کنار آن هزار و ۳۶۰ مسکن ویژه اقشار کم درآمد ساخته و تحویل شد.

کد خبر 47317
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار