سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 14 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
بهترین راهکار برای تبیین حقوق بشر استفاده از زبان هنر است
بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: بهترین زبان برای تبیین حقوق بشر، زبان هنر است و با تولید مستند و محتوای تصویری این تبیین بهتر صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله صفایی بوشهری صبح سه شنبه در نشست تشریح برنامه‌های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا، اظهار کرد: انسان در نظام آفرینش دارای حقوقی است که خداوند با آفرینش او این حقوق را عطا کرده و به فرشتگان مقرب فرمان داد که به مقام آدم سجده کنید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: یکی از علل بعثت انبیا، نجات و کمال انسان، استقرار عدالت و زدودن ظلم است، در تاریخ حیات بشر جریان‌هایی ایجاد شد که از همان اول ابلیس و بعدها جنود ابلیس به دنبال تخریب حقوق بشر بودند.

وی با اشاره به دو ماهیت اصلی استکبار و جنود شیاطین اظهار کرد: چپاول ثروت و از دست رفتن مواضع قدرت، دو رکن اساسی و در اصل ماهیت آن‌ها است لذا با تمام توان حتی با تخریب حقوق بشر سعی دارند این دو رکن را حفظ کنند.

امام جمعه بوشهر افزود: در گذشته به وسیله تهاجم سخت و سپس به استعمار نو پرداختند به این معنا که گماشته‌ای را در هر کشور منصوب کردند و اکنون استعمار فرانو طراحی شده که بوسیله آن فکر و ادراک بشر را کنترل می‌کنند و به تعبیری برده‌داری مدرن را رواج داده‌اند.

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه با اشاره به تعبیر دنیای واژگون شده تصریح کرد: اکنون کشورهایی که حامی حقوق بشر هستند و این مسئله را رعایت می‌کنند مخالف حقوق بشر معرفی می‌شوند و بالعکس، کشورهایی که ناقض حقوق بشر هستند مانند آمریکا به عنوان مدافع حقوق بشر معرفی می‌گردند.

امام جمعه بوشهر همچنین ادامه داد: امروز وظیفه اصلی ما در برابر این واژگونی، جهاد تبیین در عرصه حقوق بشر به ویژه حقوق بشر آمریکایی ابتدا در سطح ملی و سپس در سطح بین المللی است.

آیت الله صفایی بوشهری تاکید کرد: بهترین زبان برای تبیین حقوق بشر، زبان هنر است، با تولید مستند و محتوای تصویری این تبیین بهتر صورت می‌گیرد چرا که مخاطبان بسیاری دارد.

نشست تشریح برنامه‌های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، جمعی از مسئولین و دست اندر کاران برگزاری مراسم این هفته برگزار شد.

کد خبر 47318
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار