پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 9 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
نویسنده بوشهری تجلیل شد
بوشهر- به مناسبت روز قلم و روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، دومین دوره ویژه رنامه ملی «از تبار قلم» در استان بوشهر با تجلیل از حجت الاسلام علی آرمین نویسنده بوشهری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر عصر چهارشنبه در دومین دوره آئین «از تبار قلم» اظهار داشت: هیچ ابزاری مانند هنر به ویژه هنر داستان نویسی نمی‌تواند در انتقال فرهنگ اصیلی ایرانی – اسلامی به نسل کودک و نوجوان مؤثر باشد.

حیدر راهب با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه «از تبار قلم» با هدف تجلیل و تکریم نویسندگان بومی خاطرنشان کرد: امروز به مناسبت روز قلم و روز ملی ادبیات کودک و نوجوان از تلاش‌های حجت الاسلام والمسلمین آرمین در خلق ۷ اثر فاخر تقدیر می‌شود.

وی با اشاره به کسب موفقیت‌های زیاد توسط حجت الاسلام آرمین بیان داشت: متأسفانه ایشان در استان بوشهر مهجور هستند و این از نقاط ضعف ماست که به جامعه کتابخوان استان معرفی نشده اند و می‌طلبد که در معرفی ایشان از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

راهب با اشاره به انتخاب دکتر عبدالکریم مشایخی در سال گذشته در اولین دوره از این رویداد فرهنگی گفت: با توجه به اهمیت موضوع برخود واجب می‌دانیم که از نویسندگان و تلاشگران این عرصه تجلیل کنیم.

وی برگزاری این برنامه را نقطه آغازی برای معرفی و استفاده از ظرفیت‌های ایشان دانست و خاطر نشان کرد: کتابداران استان باید در راستای معرفی آثار گرانقدر این نویسنده بومی از همه ابزار موجود استفاده کنند.

مدیرکل کتابخانه های استان خاطر نشان کرد: در استان بوشهر سوژه‌هایی چون نادر مهدوی، علیرضا ماهینی، غضنفرالسلطنه برازجانی و محمدباقر خان تنگستانی از موضوعات جذابی است که می‌تواند ایده بسیارخوبی برای خلق داستان باشند.

وی گفت: با وجود اینکه حجت الاسلام علی آرمین، جهت تجلیل در برنامه از تبار قلم استان قم نیز انتخاب شده بود، اما خوشبختانه این افتخار نصیب استان بوشهر شد تا قدردان تلاش‌های ایشان در حوزه نویسندگی باشیم.

نویسنده بوشهری تجلیل شد

حجت الاسلام والمسلمین علی آرمین نویسنده بوشهری و برگزیده دومین دوره از تبار قلم با تقدیر از دست اندرکاران این برنامه تصریح کرد: آمادگی دارم تا تمام تجربیات و اندوخته‌های علمی خود را در اختیار مردم فرهیخته بوشهر قرار دهم.

وی افزود: در حال حاضر در مدرسه مجازی داستان‌نویسی همداستان و مدیر آژانس ادبی پینو پذیرای علاقه مندان در حوزه نویسندگی هستیم.

این نویسنده بوشهری در معرفی آثار خود گفت: رمان‌های «به نام یونس» (بزرگسال) از شهرستان ادب؛ «کمیک استریپ‌های شهاب» (بزرگسال)، «پرواز با پاراموتور را دوست دارم» (نوجوان)، رمان «کریستال و قالیچه پرنده» (کودک) و کتاب داستان «کی خانم نارنجی را ناراحت کرده» (کودک) از انتشارات جمکران؛ رمان «کی میتونه به جز تو برمودا باشه» (نوجوان) از انتشارات مهرستان و مجموعه داستان کوتاه «تا محمد» از انتشارات کتابستان معرفت از جمله آثاری است که تا کنون چاپ شده است.

مجید عابدی دبیر محفل ادبی شعر و آفتاب استان بوشهر نیز در دومین سال فعالیت این محفل ادبی گفت: برنامه‌هایی چون راویان بالندگی، بزرگداشت روز سعدی، محفل ابی آیندگان (ویژه کودکان و نوجوانان)، و ویژه برنامه شعر آئینی در ماه محرم از برنامه‌های شاخص این محفل در سال گذشته بوده است.

دبیر محفل ادبی شعر و آفتاب بیان داشت: از افتتاح این محفل که در سال ۹۹ و با حضور مجازی علیرضا قزوه، شاعر مطرح کشوری و نغمه مستشار نظامی، دبیر محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار شد بیش از دو سال می‌گذرد و به فضل خداوند به طور مستمر و منظم در روزهای سه شنبه در کتابخانه خلیج فارس بوشهر در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: این محافل با ظرفیتی که دارد می‌تواند در راستای شعر و هنر و ادبیات پیش برنده باشد.

نرگس صداقت، مدیر اسناد و کتابخانه ملی بوشهر نیز در این آئین خاطر نشان کرد: ارتباط هنر و دین می‌تواند در انتقال مفاهیم دینی به افراد جامعه، علی الخصوص قشر کودک و نوجوان راه گشا باشد.

سمیه رسولی، مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر نیز ضمن اعلام حمایت از آثار حجت الاسلام والمسلمین آرمین گفت، این اداره کل آمادگی دارد تا از طریق همه مراکز موجود در استان در معرفی آثار ایشان تلاش کند.

محمدحسین زندویان، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز با اعلام حمایت تمام قد از حجت اسلام والمسلمین آرمین بیان داشت: همبستگی و همراهی دو نهاد فرهنگیِ کتابخانه های عمومی و فرهنگ و ارشاد استان می‌تواند پل مستحکمی در راستای اعتلای فرهنگ و هنر استان باشد.

در پایان این مراسم ضمن تکریم حجت الاسلام والمسلمین علی آرمین، نویسنده بوشهری و برگزیده دومین دوره از تبار قلم، با اهدای لوح تقدیر از زحمات مجید عابدی به عنوان مجری و منصور میگلی به عنوان مسئول محفل ادبی شعر و آفتاب استان بوشهر تجلیل شد.

کد خبر 48127
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار