پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 16 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
آموزش‌های پدافند غیرعامل در استان بوشهر گسترش یابد
بوشهر- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: آموزش و اطلاع‌رسانی به عنوان یکی از مهم‌ترین اصول اولیه پدافند غیرعامل است که باید مورد توجه مسئولان و دستگاه‌های مرتبط قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات صبح چهارشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان بوشهر با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: امروز کارشناسان و صاحب نظران بر این عقیده‌اند که بهترین و کم هزینه ترین راه مقاوم سازی هر کشور و جامعه در برابر تهدیدات خارجی، استفاده از پدافند غیرعامل است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: اگر فرهنگ پدافند غیر عامل بر مبنای اصول صحیح و مردم محور برنامه ریزی شود موفقیت حاصل می‌شود، زیرا مردم با آگاهی کامل از موضوع و آموزش‌های درست می‌توانند تهدیدها را خنثی در برابر خطرها به درستی مقاومت کنند.

وی با تاکید بر آگاه سازی جامعه و مردم در زمینه پدافند غیر عامل، گفت: در این مسیر باید از ظرفیت‌های موجود همچون فضای مجازی، رسانه‌ها، ائمه جمعه، آموزش و پرورش و… استفاده کرد.

پورات خاطرنشان کرد: آموزش و اطلاع‌رسانی به عنوان یکی از مهم‌ترین اصول اولیه پدافند غیرعامل است که باید مورد توجه مسئولان و دستگاه‌های مرتبط با پدافند غیر عامل در استان قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تاکید کرد: فرمانداران و رؤسای پدافند غیر عامل شهرستان‌ها با توجه به حساسیت و اهمیت این موضوع و دستورالعمل‌های ارسالی نسبت به تشکیل و برگزاری مرتب جلسات شورای پدافند غیرعامل شهرستان توجه ویژه داشته باشند و مصوبات جلسات را به دبیرخانه شورای پدافند غیرعامل استان ارسال کنند.

کد خبر 52653
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار