پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 16 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
نخستین همایش مقاومت دانش‌آموزی جهان اسلام برگزار می‌شود
بوشهر- وزیر آموزش و پرورش گفت: نخستین همایش مقاومت دانش‌آموزی جهان اسلام به میزبانی استان بوشهر به‌عنوان پایتخت مبارزات ضداستعماری و استکبارستیزی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری صبح پنجشنبه در نشست با امام جمعه، استاندار و مسئولان اجرایی و فرهنگی استان بوشهر از برنامه‌ها و طرح‌های آموزش و پرورش توجه به نهاد آموزش و پرورش در همه جهان عنوان کرد.

وی اظهار داشت: در قبل نظام آموزش و پرورش در اولویت برنامه‌ها در کشور قرار نداشت که دولت سیزدهم به این مهم توجه ویژه‌ای دارد.

وی نقش دانش‌آموزان در هشت سال دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: دانش‌آموزان با اینکه سن حضور در جبهه‌های نبرد نداشتند ولی در جنگ ۸ ساله حضور فعالانه داشتند و اکنون بیشترین شهدا مربوط به قشر دانش‌آموز است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه معلمان به اتفاق دانش‌آموزان در جنگ حضور داشتند گفت: قشر دانش‌آموز در جامعه تأثیرگذار است به گونه‌ای که در جهان مهمترین نرخ بازگشت سرمایه و ارزش افزوده مربوط به آموزش و پرورش است.

نوری توجه به آموزش و پرورش را یک ضرورت دانست و بیان کرد: همانگونه که امام راحل و مقام معظم رهبری تأکید کرده‌اند از نظر کمی و کیفی باید به آموزش و پرورش توجه ویژه شود.

وی حافظه محوری در جوامع را مردود دانست و تصریح کرد: توجه ویژه به بخش محتوا و برنامه درسی دانش‌آموزان از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش است و ریل‌گذاری به این مهم با همکاری متخصصان امر آغاز شده است.

وزیر آموزش و پرورش از طراحی جدید برنامه درسی دانش‌آموزان خبر داد و خاطر نشان کرد: در این راستا سند جامع برنامه درسی با نگاشت مدرسه‌ای تدوین می‌شود.

نوری استان بوشهر را پایتخت ضداستعماری و استکبارستیزی دانست و با اشاره به برگزاری نخستین همایش مقاومت دانش‌آموزی جهان اسلام گفت: این همایش بین‌المللی در بوشهر به‌عنوان پایتخت مبارزات ضداستعماری و استکبارستیزی برگزار خواهد شد.

کد خبر 52658
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار