شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 11 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
ورود سامانه بارشی به استان بوشهر/بارندگی تا پایان هفته ادامه دارد
بوشهر- مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از ورود سامانه بارشی به استان از فردا خبر داد و گفت: بارش باران طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در سطح استان تقویت می‌شود.

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تحلیل نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از روز یکشنبه شاهد نفوذ سامانه بارشی در ابتدا روی دریا و سپس در سطح استان خواهیم بود.

وی با اشاره به تداوم فعالیت این سامانه تا پایان روز پنجشنبه هفته جاری خاطرنشان کرد: به تناوب در برخی از ساعات بارش پراکنده باران گاهی همراه با وزش باد، رگبار باران همراه با رعد و برق، گاهی تندباد لحظه‌ای و در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: روزهای سه شنبه تا پنجشنبه بارندگی‌ها تقویت و گسترده‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: در برخی ساعات آب‌گرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، لغزندگی جاده‌ها، احتمال شکستن درختان و احتمال خسارت به سازه‌های سبک و ناپایدار به دلیل وزش باد، خسارت به محصولات کشاورزی حساس به بارش باران و تگرگ، افزایش تلاطم و ارتفاع موج دریا دور از انتظار نیست.

شکوهی‌پور افزود: انتظار می‌رود تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی، محافظت از محصولات کشاورزی، اجتناب از صعود به ارتفاعات و اجتناب از ترددهای دریایی مد نظر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: برای ساعات آینده آسمان استان کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد، از اواخر وقت افزایش ابر و فردا به صورت پراکنده بارش باران، گاهی رگبار باران و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۲ تا ۳۸ و روی دریا تا ۴۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی افزود: ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۵۰ و امروز تا اواخر وقت ۱۸۰ سانتیمتر و از فردا ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

کد خبر 52884
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار