جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 17 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
از مانور قایق های صیادی تا راهپیمایی در میان برف و بوران
راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در استان‌ها با حاشیه‌های جالبی همراه بود، از حضور مردم مناطق زلزله‌زده خوی و اهالی شهر برف‌گیر کوهرنگ تا رژه قایق‌ها در خلیج تا ابد فارس و جشن عروسی زوج‌های کرجی.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: مردم با حضور گسترده خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۱ بار دیگر جلوه‌های از شور و شعور انقلابی خود را به نمایش گذاشتند.

شرکت دهه هشتادی و نودی ها در این راهپیمایی و برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری در شهرها و روستاهای مختلف قابل توجه بود.

مردم از اقوام مختلف از شمالی ترین نقطه کشور تا جنوبی ترین شهرها و روستاها امروز به میدان آمدند و نشان دادند با درایت و بصیرت بالا پیرو رهبر انقلاب هستند و در مسیر توسعه و آبادانی ایران گام برمی دارند.

حضور مردم با جلوه‌هایی زیبا از حضور و همراهی همراه بود که در زیر برخی از حواشی این حضور را می‌خوانید.

حضور در دمای منفی ۴ درجه / اهتزار پرچم صد متری ایران در تبریز

هوای تبریز دمای منفی چهار را تجربه می‌کرد اما آذربایجان‌شرقی هم‌پا با مردم سراسر ایران صبح امروز را انقلابی‌تر کرد و با حضور پرشور در راهپیمایی چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران، این روز را جشن گرفتند.

از مانور قایق های صیادی تا راهپیمایی در میان برف و بوران

راهپیمایی ۲۲ بهمن در تبریز حواشی جالبی داشت، حواشی که همچون سال‌های پیش تکرار شد مانند پاسخ‌های قاطع مردم به تهدیدات و سخنان دشمنان انقلاب اسلامی ایران و همچنین حاشیه‌های خاصی مانند حضور مسئولان و مدیران شهری و استانی با گرایش‌های مختلف سیاسی.

در راهپیمایی امروز مردم تبریز شاهد اهتزاز پرچم ۱۰۰ متری ایران عزیزمان به دست دهه‌های مختلف انقلاب بودیم همچنین خانواده‌های شهدا نیز با حضور باشکوه خود به این مراسم معنویت خاصی بخشیده بودند.

توزیع شکلات به نیت شهید حاج قاسم سلیمانی و حضور پرشور دهه هشتادی‌ها و دهه نودی های انقلاب از حواشی دیگر راهپیمایی امروز بود که جوانان و نوجوانان انقلاب امروز به میدان آمده بودند تا بیش از پیش وفاداری خود را به امام و شهدای انقلاب نشان دهند.

همچنین در مسیرهای مختلف غرفه‌های متنوع فرهنگی و هنری برپا شده بود و نوای وطنم با هم خوانی ۱۵۰ نفری دهه هشتادی های انقلاب در آسمان تبریز طنین انداز شد.

حضور مردم زلزله زده خوی در راهپیمایی ۲۲ بهمن

با وجود مشکلات متعدد ناشی از زلزله و سرمای شدید هوا مردم ولایتمدار و انقلابی خوی پیر و جوان، زن و مرد در صفوف فشرده و حضور باشکوه و پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه شرکت کردند تا ثابت کنند پای آرمان‌های والای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

حضور استبکارستیز مردم زلزله زده خوی در راهپیمایی ۲۲ بهمن

از اولین دقایق شروع راهپیمایی امروز خیابان‌های شهرستان زلزله زده خوی مملو از جمعیتی بود که آمده بودند تا بگویند مشکلات ناشی از زلزله و سرما نمی‌تواند عشق و ارادت این منطقه را نسبت به انقلاب، آرمانهای والای شهدا کم کند و مردم مثل همیشه در طول ۴۴ سال گذشته همچنان پای امام راحل، انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب ایستاده‌اند.

حضور کودکان، دهه ۹۰ و ۸۰ دی‌ها امروز در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه در مناطق زلزله زده خوی بار دیگر ثابت کرد یاوه گویی های استکبار جهانی و توطئه‌های دشمنان نمی‌تواند ذره‌ای از عزم و غیرت مردم انقلابی خوی را کم کند و مردم تا آخرین قطره خون پای آرمان‌های والای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

کشاورزان ورزنه سوار بر تراکتور در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردند / ‏‬ حضور گسترده اصفهانی‌ها در میدان نقش جهان

مردم شهرستان ورزنه در شرق اصفهان همزمان با چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پرشوری را داشتند.

حضور کشاورزان ورزنه در راهپیمایی ۲۲ بهمن

حضور کودکان و نوجوان با در دست داشتن پرچم پر افتخار انقلاب اسلامی در نوع خود بی نظیر بود.

حضور کشاورزان ورزنه در راهپیمایی ۲۲ بهمن

بانوان چادر سفید پوش ورزنه نیز با حضور هماهنگ خود در این مراسم باردیگر با انقلاب اسلامی ایران تجدید بیعت کردند.

از مانور قایق های صیادی تا راهپیمایی در میان برف و بوران

مردم شهر اصفهان نیز با حضور گسترده در میدان تاریخی نقش جهان و همخوانی سرود ملی کشور حماسه‌ای دیگر را خلق کردند.

طنین انداز شدن سرود سلام فرمانده در خیابان‌های اردبیل

در حالی از صبح شنبه اردبیلی‌ها در پاسداشت ۲۲ بهمن، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در صحنه حضور پیدا کردند که با سر دادن شعارهای متنوع انقلابی و ضد استکباری حمایت خود را از انقلاب، آرمان‌های ولایت فقیه و رهبری معظم نشان دادند.

آنچه که به حال و هوای راهپیمایی اردبیلی‌ها در روز سرد زمستانی گرما و حال و هوای متفاوت بخشید، اجرای سرودهای متنوع در مسیر راهپیمایی است که با طنین‌انداز شدن سرود «سلام فرمانده» در شهر ولایتمدار اردبیل، حال و هوای متفاوت را شاهد هستیم.

گروه‌های سرود ۳۰۰ نفری در مسیر راهپیمایی با اجرای سرودهای انقلابی و خاطره‌انگیز دوران پیروزی انقلاب، یاد و خاطره این ایام و فجرآفرینان را گرامی داشته و بر ادامه راه عزتمند شهدا و امام راحل تاکید کردند.

در مسیرهای راهپیمایی علاوه بر برپایی ایستگاه‌های نقاشی برای کودکان و ارائه دستاوردهای ۴۴ ساله انقلاب اسلامی، پرچم‌های سه رنگ انقلاب اسلامی در دست مردم بوده و با پلاکاردهای ضد استکباری، مردم دیار سبلان نفرت و انزجار خود را از استکبار جهانی نشان دادند.

بزرگترین دیوارنگاره استان البرز به مناسبت ۲۲ بهمن

بزرگترین دیوارنگاره استان البرز به مناسبت دهه فجر رو راهپیمایی ۲۲ بهمن در میدان جمهوری کرج نصب شد.

۴۴ زوج البرزی هم هزمان با ۲۲ بهمن جشن ازدواج خود را برپا کردند، اما آنچه که در البرز خودنمایی می‌کرد حضور گسترده نوجوانان و جوانان همراه با خانواده‌هایشان در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن و تجدید پیمان با آرمان‌های انقلاب شد.

برخی از شهروندان هم با پای پیاده از گوشه و کنار کلانشهر کرج خود را به ابتدای مسیرهای اعلامی می‌رسانند تا با حضور خود در جشن ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی سهیم باشند.

حضور گسترده صیادان و کشاورزان بوشهری در راهپیمایی ۲۲ بهمن

مردم شهرها و روستاهای بوشهر هم همزمان با دیگر مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردند.

بوشهری‌ها حماسه آفریدند/ حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن

از شعارهای مرد در این راهپیمایی می‌توان به «درود بر خمینی سلام بر شهیدان»، «امروز روز آزادی است جای شهدا خالی است»، «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست»، «ما همه با هم هستیم پشت ولایت هستیم»، «ملت ما بیدار است از آمریکا بیزار است»، «راه نجات کشور راه ولایت بود» و «۲۲ بهمن ماه روز شکست دشمن»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» اشاره کرد.

مردم وحدتیه اما سوار بر تراکتور در راهپیمایی شرکت کردند همچنین صیادان بوشهری نیز با قایق‌های ماهیگیری در سواحل این شهر در این مراسم حضور یافتند.

حضور مردم کوهرنگ در راهپیمایی ۲۲ بهمن در میان برف و سرما

شهروندان کوهرنگ نیز با وجود بارش برف سنگین و خیابان‌های و معابر مملو از برف این شهر اما با حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه حماسه‌ای دیگر خلق کردند.

مردم در مناطق عشایری و روستایی این استان نیز با حضور گسترده در مراسم‌های جشن پیروزی انقلاب برگ زرینی دیگر از انقلاب را رقم زدند.

حضور خانوادگی مرزداران خراسان جنوبی در راهپیمایی

در خراسان جنوبی نیز مرزداران به خیابان‌های آمدند بسیاری از مادران پرچم ایران را بر کالسکه نوزادان خود نصب کرده بودند.

با یک بررسی ساده می‌توان دید که جمعیت امسال راهپیمایی ۲۲ بهمن بیش از سال‌های گذشته است و تردد حتی از حاشیه خیابان به سختی صورت می‌گیرد. نکته جالب دیگر این بود که بسیاری از دوستان و آشنایان در این راهپیمایی همدیگر را می‌دیدند و با سلام و احوالپرسی به نوعی صله‌رحم به جا می‌آوردند.

بهمن تماشایی در خراسان جنوبی/ از مو سپیدان تا دهه نودی‌ها آمدند

در حاشیه میدان ابوذر ایستگاه‌هایی برای نقاشی و تولید کاردستی توسط کودکان و نقاشی پرچم ایران بر چهره ایجاد شده بود که مخاطبان خاص خود را داشت.

مردم ولایتمدار خراسان جنوبی همیشه برای حفظ این انقلاب در صحنه‌های مختلف حضور پررنگ داشته‌اند امروز نیز همانند سال‌های گذشته با حضور گسترده خود در این روز باشکوه ثابت کردند که همچنان پای ارزشهای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

حضور گسترده مشهدی‌ها و زائران حرم رضوی در راهپیمایی ۲۲ بهمن

در مشهد هم مردم این شهر با وجود سرمای شدید در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن حضوری بی سابقه داشتند اما حضور زائران حرم رضوی در این مراسم از استان‌های مختلف کشور نیز قابل توجه بود.

مردم با در دست داشتن تصاویر مقام معظم رهبری و بنیانگذار انقلاب امام خمینی بر ادامه راه انقلاب و مقابله با دسیسه‌های دشمنان تاکید کردند.

حضور پیر و جوان و اقشار مختلف مردم به خصوص خانواده‌ها در مشهد قابل توجه بود. برگزاری مراسم فرهنگی و هنری در مسیر راهپیمایی نیز بر شور و نشاط این مراسم افزوده بود.

حضور عشایر اسب سوار اسفراینی در جشن پیروزی انقلاب

مردم استان باب الرضا نیز در مراسم جشن پیروزی انقلاب چشمگیر بود، عشایر خراسان شمالی در منطقه زیست بوم کرمانج غربی شهرستان اسفراین سوار بر اسب در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردند.

حضور نسل‌های مختلف مردم در این مراسم مشهود بود و از پیر و جوان و دهه نودی ها در این مراسم حضور داشتند.

مردم باب‌الرضا باز هم خوش درخشیدند/ این ملت پای کار انقلاب است

مردم باب‌الرضا باز هم خوش درخشیدند/ این ملت پای کار انقلاب است

سرود ملی ۱۳۵۷ نفری در اهواز اجرا شد

ساعت ۱۱ و ۲۲ دقیقه پیش از ظهر امروز شنبه در راهپیمایی بزرگ سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در اهواز، یک هزار و ٣۵٧ دانش‌آموز اهوازی سرود ملی کشورمان را اجرا کردند.

اجرای سرود ملی کشورمان به طور همزمان با سراسر کشور همزمان در شهرهای مختلف خوزستان برگزار شد

همچنین مرز نشینان اروندکنار آبادان در کنار سایر ساکنان استان خوزستان با حضور پور شور در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه دسیسه‌های دشمن را خنثی کردند.

حضور گروه‌های مردمی در راهپیمایی مردم استان سمنان

در استان سمنان نیز مردم حضوری پر شور در راهپیمایی ۲۲ بهمن داشتند، گروه‌های مردمی هم آمده‌اند. بسیج اساتید دانشگاه‌ها، بسیج دانش آموزی و معلمان، پلاکارد کوچکی از خانه کارگر هم دیده می‌شود گروهی آن سوتر ورزشکاران را نمایندگی می‌کنند و شلوارهای سفید شأن نشان می‌دهد که زیر کاپشن‌هایی که بر تن دارند، لباس تکواندو یا کاراته است.

«فجر و حماسه حضور»در دیار سمنان/مردم هم‌پیمان با آرمان‌های انقلاب

اجرای سرود انقلابی توسط دانش آموزان موضوعی است که امسال هم در استان سمنان برپا است و دانش آموزان بار دیگر با لحن و آوای خود نشان می‌دهند که تصور دشمنان از دهه هشتادی‌ها و نودی ها اشتباه است اینها همان‌هایی هستند که در روزهای قبل ۶۰ درصد شرکت کنندگان در اعتکاف استان را به خودشان اختصاص دادند. جوانان و نوجوانان امروز به همت بسیج هنرمندان مسابقه مترسک‌های استکباری را هم راه اندازی کرده و قرار است در نهایت این مترسک‌ها که به شکل سران استکباری است، آتش زده شود.

حضور شیعه و سنی در کنار یکدیگر در راهپیمایی ۲۲ بهمن در زاهدان

امسال بر خلاف همه تبلیغ‌ها و برنامه‌های دشمنان، مردم سیستان و بلوچستان، شیعه و سنی، سیستانی، بلوچ و دیگر اقوام ایران اسلامی ساکن در این خطه پهناور از کشور، در راستای حمایت نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه به خیابان‌ها آمده و شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

راهپیمایی امسال کوچک و بزرگ نداشت، در زاهدان از اوایل بامداد مردم در محل آغاز راهپیمایی حاضر شده بودند و چندین ساعت تا آغاز مراسم انتظار شرکت در راهپیمایی را می‌کشیدند.

حال امروز مردم سیستان و بلوچستان، حال راهپیمایان و تظاهرات کنندگان اوایل انقلاب را داشت، همه با عشق آمده بودند، همه آمده بودند که بگویند، ما هستیم و تا جان در بدن داریم از این مرز و بوم و ولایت فقیه دفاع می‌کنیم، همه آمده بودند که بگویند دشمن هرچه کند باز هم نمی‌تواند خدشه‌ای در نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیروی از ولایت فقیه ایجاد کنند.

کد خبر 55108
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار