جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 17 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
رئیسی: اراده ما می‌توانیم در پارس جنوبی تجسم یافت
بوشهر- رئیس جمهور گفت: جلوه‌های کار ماندگار در پارس جنوبی تجسم یافته است که نتیجه عزم و اراده ما می‌توانیم است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه با استقبال تعدادی از مسئولان استانی و کشوری، وارد فرودگاه عسلویه شد.

رئیس جمهور در سفر به استان بوشهر ضمن برگزاری دیدار مردمی در شهرهای بوشهر، برازجان و خورموج، در نشست‌های تخصصی نیز شرکت خواهد کرد.

طرح‌ها و پروژه‌های متعددی در نقاط مختلف استان بوشهر با حضور رئیس جمهور و دیگر اعضای دولت افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شوند.

رئیس جمهور در نخستین برنامه خود پس از استقبال رسمی، در مراسم افتتاح پروژه‌های وزارت نفت در پارس جنوبی شرکت خواهد کرد.

افتتاح فاز ۱۴ پارس جنوبی از مهمترین برنامه‌های افتتاحی در استان بوشهر خواهد بود.

رئیس جمهور به مدت ۲ روز در استان بوشهر حضور خواهد داشت.

۱۲:۱۸ عزم و اراده ما می‌توانیم در پارس جنوبی تجسم یافته است

رئیس جمهور گفت: جلوه‌های کار ماندگار در پارس جنوبی تجسم یافته است که نتیجه عزم و اراده ما می‌توانیم است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در مراسم افتتاح پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی اظهار داشت: امروز روز بزرگی است که با کالای ایرانی، طراحی ایرانی و اجرای ایرانی شاهد موفقیت‌های بزرگی هستیم.

وی با تقدیر از کارکنان و مهندسان و پیمانکاران پارس جنوبی بیان کرد: شاهد اجرای پروژه‌های بزرگی هستیم که منافع آن می‌تواند بخش‌های مهمی از صنعت نفت و انرژی را در کشور فعال کند.

رئیس جمهور با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته برای تکمیل فاز ۱۴ پارس جنوبی بیان کرد: این پالایشگاه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت کشور اضافه می‌کند که نقش مهمی در صادرات و ارزآوری برای کشور خواهد داشت.

۱۲:۱۷ ۴ پروژه پارس جنوبی افتتاح شد

چهار پروژه در پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

در حاشیه مراسم افتتاح فاز ۱۴ پارس جنوبی که با حضور رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت برگزار شد، چهار پروژه به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم به صورت ویدئوکنفرانسی مجتمع پتروشیمی پارس گلایتور، واحد یوتیلیتی و پست برق پتروشیمی دماوند، مخازن ۹ گانه پتروشیمی سبز عسلویه و بلوک دوم بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی پارس جنوبی افتتاح شد.

۱۱:۳۴ پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی افتتاح شد

پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

مراسم افتتاح و بهره‌برداری از پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی صبح پنجشنبه با حضور رئیس جمهور و تعدادی از اعضای هیئت دولت در جنوب استان بوشهر برگزار شد.

 رئیسی: اراده ما می‌توانیم در پارس جنوبی تجسم یافت

پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی با هدف تولید ۵۰ میلیون مترمکعب گاز شهری (متان) و ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد در روز، همچنین سالانه یک میلیون تن گاز مایع ال‌پی‌جی و یک میلیون تن اتان به‌منظور تأمین خوراک واحدهای پتروشیمی با کارفرمایی شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت و گاز پارس و مشارکت کنسرسیوم تماماً ایرانی با راهبری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در آستانه بهره‌برداری است.

طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی به دو بخش خشکی و فراساحل تقسیم می‌شود. بخش خشکی این طرح شامل تأسیسات پالایشگاهی است و بخش فراساحلی شامل ۴ سکوی گازی (دو سکوی اصلی و دو سکوی اقماری)، ۴۴ حلقه چاه و دو رشته خط لوله ۳۲ اینچ است که گاز را از دریا در فاصله ۱۰۵ کیلومتری ساحل کنگان به پالایشگاه منتقل می‌کند و در عمل فرآیند شیرین‌سازی گاز را در بخش خشکی انجام می‌دهد.

۱۱:۲۴ خدمات‌دهی بیمارستان کنگان تقویت می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خدمات‌دهی بیمارستان کنگان تقویت می‌شود.

بهرام عین‌اللهی صبح پنجشنبه در بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان اظهار داشت: این بیمارستان نقش مهمی در خدمات دهی به مردم در جنوب استان بوشهر و کارکنان صنعت نفت دارد.

 رئیسی: اراده ما می‌توانیم در پارس جنوبی تجسم یافت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در راستای توسعه و تقویت خدمات‌دهی به مردم در این بیمارستان از همه ظرفیت‌ها باید استفاده شود.

وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان در گفت‌وگو با رئیس این بیمارستان آخرین روند و وضعیت ارائه خدمات درمانی به بیماران این مرکز را جویا شد و در جریان برنامه‌های توسعه زیرساخت‌های این بیمارستان قرار گرفت.

۱۱:۱۹ رئیس جمهور از پارس جنوبی بازدید کرد

رئیس جمهور در سفر به استان بوشهر از تاسیسات پارس جنوبی بازدید کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه پس از استقبال رسمی در فرودگاه عسلویه، از فازهای پارس جنوبی بازدید کرد.

سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان بوشهر ۲ روز بوده که افتتاح فاز ۱۴ پارس جنوبی در کنگان، بازدید از پروژه ال ان جی در پارس جنوبی، سخنرانی در میدان رئیسعلی دلواری شهر بوشهر، جلسه طلایه داران پیشرفت (فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران)، جشن ازدواج آسان با حضور ۳۰۰ زوج هم استانی در حسینه عاشقان ثارالله و جلسه با فعالان فرهنگی و اجتماعی از جمله برنامه‌های روز اول سفر است.

۱۱:۱۲ نمایندگان معاون رئیس جمهور با خانواده جانبازان بوشهری دیدار کردند

علی‌نقیان افجه‌ای مدیرکل مراجعات و پاسخگویی و سیدمحمدصادق هاشمی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به‌عنوان نمایندگان معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور صبح پنجشنبه با خانواده دو جانباز متوفی در بندر بوشهر دیدار کردند.

 رئیسی: اراده ما می‌توانیم در پارس جنوبی تجسم یافت

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در این آئین اظهار کرد: خدمت به خانواده معزز شهدا و خانواده‌های جانبازان، همراهی با ولایت فقیه و پایداری پرچم اسلام یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های جوانان انقلابی و ملت مؤمن ایران است.

۱۰:۰۸ زیرساخت‌های درمانی در جنوب استان بوشهر تقویت می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: زیرساخت‌های درمانی در جنوب استان بوشهر تقویت می‌شود.

بهرام عین‌اللهی صبح پنجشنبه در بازدید از بیمارستان عسلویه اظهار داشت: گام‌های مهمی در راستای توسعه زیرساخت‌های درمانی در استان بوشهر برداشته شده است.

وی تقویت زیرساخت‌های درمانی در جنوب استان بوشهر را ضرورت دانست و بیان کرد: از همه ظرفیت‌ها برای بهبود خدمات دهی در استان استفاده می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این بازدید ضمن دیدار و گفت‌وگو با تعدادی از بیماران در جریان وضعیت خدمات‌دهی به مردم قرار گرفت.

۹:۱۳ بوشهر در حوزه انرژی حرف اول را در منطقه می‌زند

رئیس جمهور گفت: استان بوشهر در حوزه انرژی حرف اول را در منطقه می‌زند.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در بدو ورود به استان بوشهر در جمع خبرنگاران با تبریک اعیاد شعبانیه به مردم اظهار داشت: استان بوشهر ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد که یکی از آنها نیروی انسانی کارآمد است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در حوزه انرژی حرف اول را در منطقه می‌زند افزود: استان بوشهر در حوزه اقتصاد دریا و کشاورزی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

رئیس جمهور ادامه داد: در دور اول سفر به استان بوشهر در شرایط کرونایی نتوانستیم خدمت مردم باشیم و به مناطق مختلف سفر کنیم و این سفر را طولانی‌تر کردیم تا بیشتر در خدمت مردم باشیم.

این گزارش در حال به روز رسانی است...

کد خبر 55632
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار