جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 17 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
روند توسعه استان بوشهر طی سال‌های گذشته نامتوازن بوده است
بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: توسعه استان بوشهر طی سال‌های گذشته نامتوازن بوده و تناسبی بین جنوب و شمال استان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح یکشنبه در نشست با جمعی از مسئولان، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های استان در مصلی نمازجمعه بوشهر ضمن ابراز خرسندی برای حضور در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های استان اظهار داشت: ما باید در نظم نوین جهانی حتماً دخیل بوده و قدرت مهندسی داشته باشیم.

وی گفت: شاید در مقام تبیین مهندسی نظم نوین جهانی باید بیشتر گفتمان کرد و در حال حاضر تمام مشکلات جهان در عرصه مدیریت به خاطر نظمی است که دو بلوک شرق و غرب و بعد از آن بلوک غرب مهندسی کرده اند و نظمی که امروز در دست طراحی است آینده جهان مترتب بر آن است.

آیت الله صفایی بوشهری بیان داشت: اگر خاورمیانه جدید در آن جغرافیا در نظم نوین جهانی طراحی شود، قطعاً حوادثی رخ خواهد داد که تمام کشورهای خاورمیانه دچار بحران‌های جدی خواهند شد.

وی خاطرنشان ساخت: اگر می‌خواهید برای جهان، منطقه، ایران و این مردم عزیز نقش آفرینی کنید، از مسئولان، اساتید و دانشجویان درخواست می‌کنم که نشستی بزرگ با عنوان نقش ایران در نظم نوین جهان، تهدیدها، فرصت‌ها، موانع و پیشران‌ها برگزار شود، این یک نکته خیلی مهم است و در این ارتباط کارگروهی تشکیل شود و من نیز کنار شما در اجرای این مهم هستم.

صفایی بوشهری با بیان اینکه نکات بسیاری خوبی در این نشست توسط مسئولان، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های استان مطرح شد، تصریح کرد: استان بوشهر از جهت جغرافیای سیاسی و زیستی یکی از مهمترین و ارزشمندترین حوزه جغرافیایی در اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است و هیچ استانی به مانند استان بوشهر دارای فرصت‌های پیشرفت جامع به معنای دقیق کلمه و دست نخورده نیست.

وی با انتقاد از وضعیت توسعه شهرستان‌های استان متذکر شد: اگر در حوزه توسعه و پیشرفت استان نموداری را ترسیم کنیم، جنوب استان بوشهر در بالای این نمودار قرار گرفته و مناطق شمالی در پایین آن قرار می‌گیرند و توسعه به شکل نامتوازن در استان بوشهر اتفاق افتاده است.

صفایی بوشهری تاکید کرد: باید بر اساس ظرفیت‌های استان برنامه ریزی شده و به ویژه بر اساس آن آمایش و آن نقطه‌هایی که جوهره استان مانند اقتصاد دریاپایه است، برنامه ریزی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: ما یک مشکل جدی در استان داریم و آن این است که کارهایی که در استان انجام می‌شود، اطلاع رسانی نمی‌شود و کارهایی که نیاز است درخواست نمی‌شود.

کد خبر 57058
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار