جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 17 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
حجاب حافظ انسان در برابر بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی است
بوشهر- امام جمعه دشتستان گفت: از منظر قرآن کریم حجاب حافظ انسان در برابر بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن مصلح یکشنبه شب در محفل قرآنی دانش آموزان روزه اولی دبیرستان محجوب برازجان (متوسطه اول) اظهار داشت: قرآن کتاب زندگی و الهام بخش فرهنگ و تمدن بشریت است و دستورات قرآن باید در عمل مورد استفاده قرار گیرد، چرا که پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «قرآن، از همه چیز خدا برتر است و برتری قرآن بر سایر سخنان، مانند برتری خداوند بر بندگانش است.

امام جمعه دشتستان افزود: قرآن کتابی است که رستگاری انسان را در دو جهان تضمین می‌کند، همچون مشعلی فروزان، انسان را، از تاریکی‌های جهل و نادانی رهایی می‌بخشد.

حجت الاسلام مصلح در ادامه دعوت مشترک همه انبیا الهی را نماز دانست و افزود: در قرآن از نماز به عنوان نشانه ایمان و ستون دین یاد شده است که انسان بوسیله آن به خداوند تقرب پیدا می‌کند.

حجاب حافظ انسان در برابر بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی است

وی خاطرنشان کرد: در روایات داریم که قبولی اعمال انسان بستگی به قبولی نماز است و نماز علاوه بر قبولی اعمال زمینه نشاط و هدفمندی زندگی انسان را نیز در پی دارد و از زشتی و پلیدی باز می‌دارد.

امام جمعه دشتستان با اشاره به اینکه حجاب زن، نشانه عفت و پاکدامنی او است، گفت: اهمیت حجاب و پوشش اسلامی تا جایی است که خداوند متعال در بسیاری از سوره‌های قرآن از آن به عنوان یک ضرورت یاد می‌کند و آن‌را حافظ انسان در برابر بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی می‌داند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه وقتی که قرآن می‌فرماید روزه برای شما واجب شده است علت آن را چنین بیان می‌کند: «لعلکم تتقون که شما دارای تقوا باشید»، اظهار داشت: انسان روزه دار با چشم پوشی از خوردن و آشامیدن به امر الهی تمرینی برای مطیع بودن در امر الهی، تقوا و حفظ خود از معصیت و نافرمانی خدا انجام می‌دهد.

این مراسم که همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام وحیدی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و ضیافت افطاری بود به میزبانی مدرسه علمیه حضرت رقیه (س) برازجان و با همکاری دفتر امام جمعه دشتستان برگزار شد.

کد خبر 57070
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار