سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 14 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
۶ سرنشین یک شناور در مسیر دوبی- بندر ریگ از غرق شدن نجات یافتند
بوشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ۶ سرنشین موتور لنج باری مسیر دوبی – بندر ریگ با حضور به موقع شناور امدادی از خطر غرق در آب‌های خلیج فارس نجات پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیرو اعلام اضطرار موتور لنجی باری به مرکز فرعی جست و جو و نجات دریایی عسلویه مبنی بر نجات ۶ نفر از درون یک فروند جان پناه در ۳۲ مایلی عسلویه، پس از هماهنگی‌های لازم یدک کش فتح المبین به منطقه اعزام شد.

وی بیان کرد: یدک کش فتح المبین پس از رسیدن به شناور مضطر، افراد نجات یافته را تحویل گرفته و به سمت پایگاه خود در اسکله پارس بازگشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: افراد نجات یافته ابتدا در موتور لنج باری مسیر دوبی – بندر ریگ بودند که به دلیل آب گرفتگی شناور ناگزیر به استفاده از جان پناه و رها کردن موتور لنج شده بودند.

شکیبی نسب افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی، موتور لنج مضطر بعد از مدتی کوتاه به دلیل حجم زیاد آب گرفتگی و نفوذ حجم زیادی از آب غرق شد.

وی اظهار کرد: از دریانوردان انتظار داریم با رعایت موارد ایمنی شرایطی را فراهم کنند تا سوانح دریایی در آب‌های استان به حداقل ممکن برسد.

شکیبی نسب افزود: دریانوردان در صورت مواجهه با سوانح دریایی باید در اسرع وقت نسبت به ارتباط تلفنی با سامانه ۱۵۵۰ به عنوان مرکز هماهنگی جست و جو و نجات دریایی اقدام کنند.

کد خبر 58804
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار