سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 14 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
مردم استان بوشهر ۸۴ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند
بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به پرداخت ۸۴ میلیارد تومان زکات در استان بوشهر طی سال گذشته گفت: وصول زکات در استان بوشهر ۲ برابر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر دوشنبه در نشست ستاد زکات استان بوشهر اظهار داشت: بیشترین محصولاتی که زکات آن پرداخت می‌شود گندم و خرما است.

وی اضافه کرد:

زکات وصولی در بخش‌های مختلف سخت‌افزاری، آموزشی، عمرانی، معیشتی، کمک هزینه جهیزیه، ازدواج، احداث مساجد، حسینیه، پل، آبرسانی، جاده بین مزارع و دیگر حوزه‌ها هزینه می‌شود.

وی یکی از برنامه‌های مهم طراحی شده در مصرف زکات وصولی عرصه اشتغال‌زایی دانست و بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از وجوه زکات وصولی در طرح‌های اشتغال‌زایی و تولیدی استان بوشهر سرمایه‌گذاری می‌شود.

صفایی بوشهری با اشاره به راه‌اندازی کارگاه تولیدی تصریح کرد: ایجاد کارگاه تولیدی ضمن اینکه رونق اقتصادی و فرصت‌های اشتغال‌زایی فراهم می‌کند تولید ثروت می‌کند که نقش مهمی در عمران و آبادانی و حل مشکلات مناطق دارد.

وی از رشد وصول زکات در استان خبر داد و اظهار داشت: سال ۱۴۰۱ برای وصول ۴۴ میلیارد تومان زکات هدف‌گذاری شد که این میزان تا پایان سال با افزایش حدود ۲ برابری به ۸۴ میلیارد تومان رسید.

رئیس شورای زکات استان بوشهر با بیان اینکه بیشترین زکات وصولی مربوط به بخش کشاورزی استان است گفت: در پرداخت زکات خدمات بسیاری به جامعه هدف طراحی و اجرایی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر هدف‌گذاری امسال برای وصول زکات را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: امسال برای وصول ۱۲۰ میلیارد تومان زکات برنامه‌ریزی شده که در دو ماه نخست امسال یک سوم آن وصول شده است.

کد خبر 58814
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار