دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 13 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
احداث خانه‌های امید در استان بوشهر همچنان بلاتکلیف است
بوشهر- مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان بوشهر گفت: احداث خانه‌های امید در استان بوشهر همچنان بلاتکلیف است.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش کشتکار ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استان بوشهر ۱۲ هزار نفر از کارمندان دولت کسور بازنشستگی را به صندوق بازنشستگی واریز می‌کنند و ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر حقوق بگیر صندوق هستند.

وی با اشاره به اینکه ضریب پوشش صندوق بازنشستگی در استان بوشهر در حال حاضر به ۰.۶ رسیده است خاطرنشان کرد: این ناترازی باعث اتکای صندوق به بودجه عمومی دولت شده است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان بوشهر از پرداخت ماهانه ۲۱۰ میلیارد تومان حقوق به بازنشستگان این استان خبر داد و افزود: بیشترین حقوق بازنشستگی در استان بوشهر را یک بازنشسته علوم پزشکی به میزان ماهانه ۵۷ میلیون تومان دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: ۶۰ دستگاه اجرایی دارای بازنشستگانی در این صندوق هستند که بیشترین تعداد مربوط به آموزش و پرورش با ۱۲ هزار نفر است و دانشگاه علوم پزشکی هم ۲ هزار و ۲۵۰ نفر بازنشسته دارد.

کشتکار با اشاره به اینکه بهترین ضریب بازنشستگی برای صندوق‌ها ۶ است، تصریح کرد: این ضریب وقتی به ۴ می‌رسد، درآمد و هزینه‌ها سر به سر می‌شود ولی در استان بوشهر این ضریب در حال حاضر ۰.۶ است

وی ادامه داد: این صندوق علاوه بر پرداخت حقوق بازنشستگان در راستای اقدامات کمک معیشتی همواره تسهیلات گوناگون کم بهره و بدون مراجعه به بانک شامل وام ضروری و وام ازدواج فرزندان - وام خرید کالا و سفرهای زیارتی و سیاحتی و حمایت از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترای فرزندان به بازنشستگان پرداخت می‌کند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان بوشهر بیان کرد: مجموع تسهیلات پرداختی به بازنشستگان استان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بالغ بر هزار و ۲۵۵ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: این صندوق با هدف اشاعه ورزش سلامت محور و ایجاد نشاط و شادابی هر ساله اقدام به برگزاری جشنواره ورزشی نموده است که در سال جاری پنجمین جشنواره ورزشی بازنشستگان با شرکت ۱۸۵ بازنشسته ورزشکار از خرداد تا شهریور ماه در هشت رشته ورزشی در حال برگزاری است.

کشتکار خاطرنشان کرد: هلدینگ گردشگری صندوق بازنشستگی کشوری دارای ۴۶ هتل و مراکز اقامتی در سراسر کشور است که بازنشستگان و خانواده می‌توانند از ۵۰ درصد تخفیف برای اقامت در این مراکز بهره مند شوند.

وی افزود: در بخش فعالیت‌های اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری دارای پنج مؤسسه اقتصادی فعال در حوزه پتروشیمی و صنایع غذایی در استان است و اخیراً در سفر اسفندماه سال ۱۴۰۱ ریاست جمهور ۶ تفاهم نامه طرح‌های اقتصادی و سرمایه گذاری به ارزش هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان و ۹۴۵ میلیون دلار و هزار و ۲۰۰ میلیون یورو به امضا رسانده است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان بوشهر تاکید کرد: بیش از ۵۰ خانه امید در کشور ساخته شده است ولی بوشهر و برازجان علی‌رغم اینکه شرایط لازم را دارند، در این زمینه همچنان بلاتکلیف هستند.

وی با بیان اینکه احداث خانه‌های امید در استان بوشهر همچنان بلاتکلیف است افزود: آمادگی داریم در صورت تأمین اعتبار، خانه امید را در بوشهر و برازجان راه‌اندازی کنیم.

کد خبر 59808
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار