یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 12 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
توان عملیاتی صادرات نفت خام در جزیره خارگ افزایش یافت
بوشهر- مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: توان عملیاتی صادرات نفت خام در جزیره خارگ با تکیه بر تجربه متخصصان داخلی افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس غریبی ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تقویت شاخص‌های عملیاتی صادرات نفت در پایانه نفتی خارگ یکی از موضوعات مورد تاکید مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش حجم صادرات نفت کشور در ماه‌های اخیر، لزوم افزایش توان عملیاتی پایانه نفتی خارگ در اولویت قرار گرفت و ظرف مدت سه ماه این مهم محقق شد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران افزود: با تلاش شبانه روزی و همدلی کارکنان فنی و عملیات پایانه نفتی خارگ، پس از چهار سال وقفه، پهلوگاه شماره ۱۲ اسکله آذرپاد مجدداً در سرویس عملیاتی قرار گرفت و ۲ نفتکش پهن پیکر صادراتی در این اسکله پهلو داده شد.

غریبی ادامه داد: اسکله آذرپاد دارای سه پهلوگاه با شماره‌های ۱۱ و ۱۲ و ۱۵ است که در چهار سال گذشته فقط پهلوگاه شماره ۱۱ در سرویس عملیاتی قرار داشت و پهلوگاه‌های ۱۲ و ۱۵ برای انجام پروژه تعمیرات اساسی در اختیار پیمانکار قرار داشتند که این پروژه به دلایل متعدد ناتمام ماند.

غریبی تاکید کرد: با توجه به دیپلماسی فعال انرژی در دولت سیزدهم و فروش و افزایش صادرات نفت خام کشور در ماه‌های اخیر و لزوم افزایش توان عملیاتی پایانه نفتی خارگ، این پهلوگاه در ظرف مدت سه ماه ایمن سازی و آماده بهره‌برداری شد.

وی افزود: دو فروند نفت کش صادراتی از نوع VLCC در این پهلوگاه بارگیری خود را شروع کرد که با راه‌اندازی این پهلوگاه، توان عملیاتی صادرات نفت خام در پایانه نفتی خارگ یک میلیون بشکه در روز افزایش یافت.

غریبی از تلاش‌های بی وقفه و شبانه روزی کارکنان شرکت پایانه‌های نفتی ایران تقدیر کرد و افزود: با تکیه بر توان و تجربه متخصصان داخلی و با برنامه‌ریزی های انجام شده اقدامات لازم جهت تکمیل تعمیرات اساسی اسکله آذرپاد در اولویت کاری است.

کد خبر 60137
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار