دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 13 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
١۶ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج بوشهر پرداخت شد
بوشهر- مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: در سال گذشته بیش از ١۶ میلیارد تومان هزینه درمان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، داراب بارگاهی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پرداخت مطالبات گفت: در سال گذشته بالغ بر ٣۶٢ میلیارد تومان هزینه درمان به مؤسسات تشخیصی درمانی طرف قرار داد پرداخت شده است که شامل پرداخت هزینه درمان به بیمارستان‌های دولتی و غیر دولتی، مؤسسات خصوصی و سطح یک روستایی می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر با اشاره به آخرین آمار صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در استان بوشهر عنوان کرد: در سال گذشته بیش از ١۶ میلیارد تومان هزینه درمان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح بیماران خاص و صعب العلاج ۶ هزار و ۵٩٠ نفر نشان دار شده‌اند.

وی گفت: ۴۶٧ زوج نابارور که از طریق سامانه نشان دار شده‌اند می‌توانند از خدمات بیمه سلامت بهره مند شوند.

بارگاهی بیان کرد: با پیشنهاد وزارت بهداشت و تصویب هیئت دولت، در راستای حمایت از افراد کم درآمد و اقشار ضعیف علاوه بر دهک‌های یک تا سه که قبلاً پوشش بیمه‌ای رایگان داشتند دهک‌های چهار و پنج نیز تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند.

وی افزود: علاوه بر دو دهک که به جمعیت بیمه شدگان رایگان اضافه شده، میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه دهک‌های ۶ تا ۹ نیز کاهش قابل توجهی داشته است، به طوری که پرداختی دهک شش از ۳۰ درصد به ۲۰ درصد، پرداختی دهک ۷ از ۴۰ درصد به ۲۰ درصد و پرداختی دهک ۸ از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد و پرداختی دهک ۹ از ۸۰ درصد به ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

کد خبر 60150
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار