جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 10 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
شهرستان گناوه آماده اقامه عزای سالار شهیدان (ع) است
گناوه- رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه گفت: امسال حال و هوای ماه محرم در شهرستان گناوه پرشورتر از سال های گذشته خواهد بود و همه زیر بیرق ارباب بی کفن به سوگواری خواهند پرداخت.

حجت الاسلام علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ماه محرم ماه بصیرت حسینی، حماسه و ایثار و ماهی که دلدادگان و عاشقان سیدالشهدا (ع) برای حقانیت اسلام و پایبندی به اعتقادات و به تأسی از آیه مودت، جان مبارک خود را در طبق اخلاص گذاشته و در وادی نور همراه با خورشید تابناک امامت حضرت سید الشهدا تقدیم کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه افزود: ماه محرم تعظیم شعائر به پیروی از آیه ۳۲ سوره حج (ذَلِکَ وَ مَن یُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَی الْقُلُوبِ) است، آیه‌ای که ما را به تقوای قلوب هدایت می‌کند لذا اصحاب ویاران به این منزلت رسیدند و تا ابد سلام کروبیان را نثار جان خود کردند.

وی گفت: در آستانه ماه محرم تمام هیئت‌های مذهبی، تکایا، ذاکران، واعظان، بانیان و پیر غلامان حسینی به عشق پاسداشت ایام حزن و اندوه آل الله با شعار ملی «در زیر خیمه اش همه یک خانواده ایم» به عزاداری خواهند پرداخت.

برنامه ریزی برای استفاده از تمام ظرفیت‌ها در ایام محرم و صفر

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه یادآور شد: با عنایت اهل بیت (ع) و سید و سالار شهیدان (ع) وبا برنامه ریزی های انجام شده امسال حال و هوای ماه محرم در شهرستان گناوه از سال‌های قبل پرشورتر و همه زیر بیرق ارباب بی کفن برای اعتلای نام سید الشهدا و راه آن حضرت به سوگواری خواهند نشست.

وی بیان کرد: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه از تمام ظرفیت‌ها در خصوص اعزام مبلغ دینی، هماهنگی با مساجد و حسینیه‌ها، هیئت‌های مذهبی و مواکب با برگزاری رزمایش «در زیر خیمه اش همه یک خانواده ایم» آمادگی خود را اعلام و هماهنگی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه توزیع پرچم و ارزاق محرم در دستور کار قرار گرفته است افزود: بیش از ۵۰ حسینیه، تکایا و امامزادگان واجب التعظیم در سطح شهرستان رنگ و بوی محرم به خود گرفته است و آماده اقامه عزای سالار شهیدان و یاران باوفای آن حضرت شده‌اند.

فعالیت بیش از ۷۰ واعظ و مبلغ دینی در ایام ماه‌های محرم و صفر

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه بیان کرد: حدود ۷۰ نفر از واعظان و مبلغان دینی در ایام ماه‌های محرم و صفر به انجام کارهای فرهنگی و تبلیغی و نشر خوبی‌های عاشورایی در سطح شهرستان فعال هستند و گروهی از روحانیون اعزامی نیز به منظور همکاری در امر تبلیغ در اوایل ماه محرم در نقاط مختلف شهرستان برای فعالیت تبلیغی مستقر خواهند شد.

و ی بیان کرد: نقشه راهی که امام حسین (ع) برای عالم ترسیم کرد مسیری الهی و نورانی است که ضلالت و گمراهی در آن راهی ندارد و انتظار می‌رود که خطبا و مداحان اهل بیت (ع) در این ایام علاوه بر برپایی آئین‌های پرشور عزاداری به مناقب، منزلت و فرهنگ ناب عاشورا بپردازند.

وی با اشاره به مهمترین برنامه‌ها بیان کرد:. از برنامه‌های ویژه ماه محرم همایش شیرخوارگان حسینی، احلی من العسل را می‌توان نام برد و علاوه بر آن مراسم روضه‌های خانگی، سینه زنی و زنجیر زنی با آداب سنتی در طول ماه محرم برگزار خواهد شد.

کد خبر 60151
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار