دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 13 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
سوگواره «احلی من العسل» در نقاط مختلف استان بوشهر برگزار می‌شود
بوشهر- رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر گفت: سوگواره احلی من العسل به مناسبت شهادت نوجوان کربلا حضرت قاسم بن حسن علیه‌السلام در سطح استان برگزار می‌شود.

حسین حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای برگزاری باشکوه مراسم و مجالس محرم در استان بوشهر شاهد تلاش همه گروه‌ها و هیئت‌های مذهبی هستیم و مشارکت و همدلی خوبی شکل گرفته است.

وی با اشاره به ثبت هزار و ۲۰۰ هیئت مذهبی در استان بوشهر خاطرنشان کرد: برنامه‌های مختلف و متعددی از سوی ۷۰۰ هیئت مذهبی در دهه نخست ماه محرم در استان بوشهر اجرایی شده است.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر بیان کرد: از برنامه‌های شاخص روزهای نخست محرم در استان می‌توان به حسینیه حماسه، شیرخوارگان حسینی، میثاق عاشورایی، پخت و توزیع غذای گرم میان نیازمندان و محرومان اشاره کرد.

وی با اشاره به برگزاری عزاداری و سینه‌زنی سنتی در تمام حسینیه، مساجد، تکایا، امام‌زاده‌ها و محافل عمومی ادامه داد: سوگواره احلی من العسل به مناسبت شهادت نوجوان کربلا حضرت قاسم بن حسن علیه‌السلام در سطح استان برگزار می‌شود.

حیدری با اشاره به فعالیت ۶۰۰ مداح در برنامه‌های دهه اول محرم افزود: مراسم شیرخوارگان حسینی در ۴۰ شهر و بیش از ۱۲۰ روستای استان بوشهر برگزار شد.

وی با اشاره به سهمیه اقلام تنظیم بازار ویژه هیئت‌های مذهبی از توزیع ۸۲۰ تن برنج، شکر و گوشت قرمز خبر داد و گفت: ۶۰۰ تن برنج و ۷۰ تن شکر و ۱۵۰ تن گوشت قرمز بین هیئت‌های مذهبی استان بوشهر توزیع می‌شود.

کد خبر 60356
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار